LONDON – Rudari litijuma smanjuju troškove i planove za proširenje proizvodnje nakon što je usporavanje potražnje za električnim vozilima u Kini srušili cijenu metala za baterije.
Cijena litijuma pala je više od 80 odsto u protekloj godini na 13.200 dolara po toni, što je najniži nivo od 2020. godine, nakon što su prekomjerni nivoie ponude pogodile tržište.
Posljedice su natjerale rudare – uglavnom u Australiji, koja proizvodi 40 odsto svjetskih zaliha – da ograniče proizvodnju jer sve manja potražnja za električnim vozilima ostavlja zalihe poluprerađenog materijala kroz lanac snabdijevanja.
“Prolazimo kroz razdoblje u kojem se previše novih projekata pojavilo online u prekratkom vremenu. Tek smo počeli primjećivati povlačenje”, rekao je Vilijam Adams, voditelj istraživanja robnih tržišta u Fastmarkets, agenciji za izvještavanje o cijenama.
Iako litijum nije pao tako nisko kao u razdoblju od 2019. do 2020. godine, kada je dosegao najnižu vrijednost od oko 6000 dolara po toni, profitabilnost mnogih proizvođača rastegnuta je na trenutnim nivoima.
Goldman Sachs procjenjuje višak od 200.000 tona ekvivalenta litijum karbonata, ili 17 odsto globalne potražnje, ove godine, što će zahtijevati “znatna smanjenja ponude” kako bi se uravnotežilo tržište.
Ali političari i rukovodioci u Australiji zabrinuti su da su tamošnji rudari najizloženiji neočekivanoj brzini i dubini pada litijuma, nakon što su njihovi projekti prvi osjetili efekte treperenja.