BEOGRAD, Od početka teškog ekonomskog perioda prodaja novih i polovnih automobila drastično je smanjena u Srbiji.
U vrijeme kada se većina stanovništva teško odlučuje i za kupovinu osnovnih potrepština za život, ljudi se sve teže odlučuju za kupovinu automobila. Iako prodavci nude niz olakšica prilikom kupovine, a cijene novih kola nikad nisu bile manje, od početka krize bilježi se konstantan pad prodaje.
Anđelika Brzulja iz Hjundaia kaže da nezvanične statistike govore o tome da su 2008. godine imali tržište koje je na godišnjem nivou bilježilo prodaju od 57.000 vozila.
“Dok se za ovu godinu, do kraja 2012. godine očekuje prodaja od svega 25.000 vozila”, kaže Brzulja.
Pad prodaje bilježe i prodavci polovnih automobila, mada ne toliko drastičan kao novih vozila. Najviše se kupuju kola u vrijednosti do 5.000 evra.
Petar Stakić sa sajta Polovni automobili kaže da kupci u Srbiji najčešće kupuju automobile od 1300 do 1600 kubika.
“To je zbog toga što vode računa o tome koliko će novca kasnije odvajati za registraciju. Tri puta je veće interesovanje za automobile koji imaju petoro vrata”, kaže Stakić.
I dileri polovnih automobila se trude da privuku kupce. Najviše se prodaju golf četvorka i auto za sva vremena golf dvojka. Poslije njih dolaze Opel astra, Fiati punto i stilo i Renoi megan i klio. Cijene zavise od godišta i modela, ali i od regije, pa tako u Jablaničkom okrugu možete naći isti auto jeftiniji i do 1.000 evra nego u Beogradu.
“To je zaista veliki dijapazon cijena koje se mogu naći za jedno vozilo, čak i za isto godište u zavisnosti od opreme koju posjeduje automobil, ali je činjenica da prodavci polovnih automobila i sada smanjuju cijenu onoliko koliko mogu, koliko im je isplativo da bi uspjeli da prodaju svoje vozilo u ovom, nažalost, trenutno siromašnom tržištu u kojem je kupovna moć zaista mala”, kaže Stakić
A za polovni automobil neki traže i više od 100.000 evra. Tako se recimo prodaje Bentli kontinental, star 4 godine, za koji vlasnik traži 80 hiljada evra. B92