BUDIMPEŠTA, Sistem podzemne željezice u Budimpešti konačno je dobio četvrtu liniju – osam godina od početka izgradnje i dvije godine nakon predviđenog roka, pri čemu je čitav period bio obilježen političkim trzavicama.
Gradonačelnik mađarske prijestonice Ištvan Tarloš odbio je da na otvaranje nove linije metroa pozove svog prethodnika Gabora Demskog, iako je projekat pokrenut za vrijeme njegovog mandata, prenosi agencija Frans pres.
Tarloš, član partije Fides premijera Viktora Orbana, rekao je prošlog mjeseca za mađarski list “Mađar nemzet” da je projekat bio nepromišljena investicija i da su ugovori koje je potpisao Demski izazvali brojne probleme.
Demski, sa druge strane, krivi Tarloša i Orbanovu vladu, koja je došla na vlast 2010, za kočenje projekta. Linija “metro 4”, duga 10,5 kilometara sa 10 stanica koštala je Budimpeštu 1,5 milijardi evra.
Na iskopavanju je radila kompanija Bamko, zajednički poduhvat austrijskog Štrabaga i francuske firme Vinči konstrakšn, dok su radove na stanicama obavljale mađarske, austrijske, njemačke i japanske kompanije. Vozove je obezbjedila francuska firma Alstom.
Prva linija metroa u glavnom gradu Mađarske otvorena je 1896. kao drugi metro izgrađen u Evropi, nakon londonskog, a 2002. uvršten je na listu svjetske baštine UNESKA (UNESCO9. Tanjug