PRAG, Izrazito poskupljenje jaja, čija je cijena ove godine u češkim prodavnicama udvostručena, inspirisala je neke firme da tu osnovnu životnu namirnicu iskoriste u reklami i marketinškim aktivnostima.
Trgovci su privlačili kupce “dzaba” jajima ako kupe određenu robu, a neobično skupa kokošja jaja su postala glavni motiv nekih reklama.
Na primjer knjižara u gradu Pršerovu je neposredno pred uskršnje praznike izlijepila reklamne plakate po mjestu u kojima uz svaku kupovinu u vrijednosti 200 kruna (osam evra) obećava deset jaja na poklon.
Sličnu akciju organizovala je i sestrinska prodavnica u mjestu Krnovo. Vlasnik knjižare je u lokalnim novinama pohvalio efikasnost “jajčanog marketinga”. Jedan kupac je pazario knjige u vrijednosti 5.000 kruna, tako da je kući ponio i 250 komada jaja.
Motiv skupog jajeta je iskoristio u reklamu i internet sajt za grupnu kupovinu Skr.cz koja omogućava velike popuste kada se za ponuđenu robu ili uslugu javi veliki broj zainteresovanih. “Možete da uštedite na jajima? Ne, ali na Skr.cz možete!”, pisalo je na reklamnom flajeru kojim je dominirala kutija s jajima.
Neki prodavci bijele tehnike, pred Uskrs su davali besplatno tacnu jaja (30 komada) kupcima određene marke, na primjer, frižidera.
“Astronomsko poskupljenje jaja i velika medijska pokrivenost bili su okidač za razne reklamne varijacije na tu temu. Ipak nijedna od velikih reklamnih kampanja nije iskoristila taj motiv”, rekao je agenciji ČTK predsjednik čeških reklamnih agencija i marketinških komunikacija Pavel Brabec.
On je podsjetio da je prošle godine veliki reklamni hit bila prodaja “staro za novo”.Ta forma popusta je u Češkoj sa uživanjem korišćena pri prodaji najrazličitijih roba i usluga.
“Jedan od osnovnih principa reklamne komunikacije je korišćenje hiperbole (preuveličavanja) i humora. To je logično – reklama ima glavni cilj da se obrati potrošaču. Tvorci reklama tako prirodno u svojim idejama pribjegavaju raznim medijski aktuelnim temama”, objasnio je Brabec.
U Češkoj su jaja poskupjela pošto je njihova proizvodnja u EU ove godine smanjena jer su počeli da se primjenjuju propisi koji zabranjuju odgajanje koka nosilja u manjim kavezima.
Na primjer lanac prodavnica Tesko podigao je cijenu jednog jajeta sa 2,3 krune krajem januara, na čak 4,9 kruna.
Neposredno pred Uskrs, 8. aprila, mnogi trgovci su objavili sniženje cijene jaja što su objavljivali u oglasima i na naslovnim stranama svojih reklamnih letaka. Tanjug