LONDON, Britanski lanac Tesko se suočava sa kritikama na društvenim mrežama, nakon otkrića da su farme koje se nalaze na pakovanjima proizvoda marke lanca – izmišljene.
Nedavno je Tesko lansirao proizvode pod brendovima Rosedene Farms and Boswell Farms u okviru novih linija sopstvene robne marke.
Prema riječima njihovog PR-a, novi brendovi su nazvani po farmama kako bi predstavili kvalitet koji je garantovan za svaki proizvod iz ovih linija. Ipak, ubrzo nakon dolaska u radnje, otkriveno je da su te farme izmišljene i da su neki od tih proizvoda čak i iz drugih zemalja.
Ta činjenica izazvala je i reakciju Nacionalne unije farmi (NFU), koja je optužila Tesco da obmanjuje potrošače, koji su svoje nezadovoljsto iskazali optužujući Tesco na društvenim mrežama.
“Jasno je da je Tesco shvatio da potrošači pozitivno reaguju na proizvode porijeklom sa lokalnih farmi i želeli su to da iskoriste”, rekao je jedan od direktora NFU Fil Biknel.
On dodaje da je ključno pitanje šta oni pokušavaju da komuniciraju ovim brendovima. Ukoliko ta komunikacija nije usklađena sa stvarnim poreklom i specifikacijom proizvoda, to svakako obmanjuje potrošače. Tesco je ovm povodom saopštio, da svaki proizvod nabavljaju sa neke od farmi ili od uzgajivača i da se proizvode u skladu sa njihovim standardima kvaliteta, ne precizirajući zašto su proizvodi nazvan po farmama koje ne postoje ili se ne bave proizvodnjom.
Međutim Tesco nije jedini lanac, koji je na ovaj način brendirao svoje proizvode, jer je nedavno u sličnoj situaciji bio i Aldi koji ima veliki broj proizvoda pod brendom Ashfield Farm, koja je takođe izmšljena.
Britanski stručnjaci smatraju da ovaka postupak nije sam po sebi maliciozan, već da se radi o marketinškom propustu i smatraju da je rješenje problema u transparentnom lanacu nabavke i da ukoliko zaista postoji farma sa kojoj se određeni proizvod dobavlja, da ona bude i obilježena. Market network