LONDON, Britanija će ponovo nacionalizovati usluge žejezničkog prevoza na sjeveru Engleske, najavio je juče ministar prometa Grent Šeps.
Vlada će prije isteka raskinuti ugovor s multinacionalnom kompanijom Ariva zbog kašnjenja i otkazivanja putovanja i učestalih štrajkova.
Britanija je 90-ih godina prošlog vijeka privatizovala kompanije u sektoru usluga željezničkog prijevoza, ali su proteklih godina zbog učestalih problema ponovo nacionalizovali mnoge kompanije, piše Index.hr
Tako su 2018. godine vratili pod državnu upravu usluge prevoza na potezu od Londona do Edinburga i možda neće stati na tome.
U problemima je i linija South Western na kojoj usluge prevoza pružaju britanska transportna kompanija First Group i MTR Group sa sjdištem u Hongkongu, napominje Rojters.
Skupe usluge, pretrpani vozovi
Prema postojećem sistemu dodjele koncesija u željezničkom prevozu, ugovor se može raskinuti ako kompanije ne mogu da ispune preuzete finansijske obaveze.
Sistem je bio česta meta kritika putnika, sindikata i političara koji tvrde da rezultira skupim i nepouzdanim uslugama i pretrpanim vozovima.
Postojeći model je problematičan i treba ga mijenjati, složio se ministar Šeps.
“Jasno je da postojeći model ne može osigurati odgovarajući kvalitet (usluge)… Znamo da stvari treba mijenjati i to ćemo i uraditi”, naglasio je, aludirajući na skorašnju reviziju.
Raskidanje ugovora pet godina prije isteka
Posao prevoza na Northern Railu dodjeljen je 2015. godine multinacionalnoj kompaniji Ariva, čiji je vlasnik Deutsche Bahn. Ugovor je trebalo da istekne 2025. godine.
Zbog loših rezultata posao prevoza preuzeće 1. marta državno preduzeće, kazao je ministar, najavljujući raskidanje ugovora pet godina prije isteka.
Putnici na Northern Railu godinama su morali da trpe učestala kašnjenja i otkazivanje putovanja zbog štrajkova, manjka mašinovođa, problema s rasporedom vožnje, zastarjele infrastrukture i kašnjenja isporuke novih vozova.
Putnici će sada vidjeti poboljšanje, obećao je britanski ministar. Index.hr