LONDON, Istorijski događaj zvani Brexit, kada se Ujedinjeno Kraljevstvo „otcijepilo“ od EU, imaće značajne posljedice po automobilsku industriju.
Stručnjaci procijenjuju da će proizvođači automobila imati pad profita mjeren milijardama dolara, dok će godišnja prodaja novih vozila pasti za gotovo milion jedinica u naredne tri godine.
Po analizi LMC Automotivea, glasanje bi moglo da ima ozbiljan uticaj na prodaju novih automobila, koja bi mogla ove godine da padne za 120.000 u Velikoj Britaniji.
Pored toga, isporuke novih vozila bi mogle da padnu za 400.000 jedinica u svakoj od naredne dvije godine.
Brexit neće naravno uticati samo na prodaju automobila, već i na nove investicije, uzimajući u obzir da proizvođači automobila neće biti voljni da ubrizgavaju novac u nesigurna vremena.
Iz istog razloga, kompanije će odlagati unajmljivanje novih ljudi. Po još jednoj analizi, koju je uradio Evercore ISI, 8 milijardi evra zarade će proizvođači automobila izgubiti u naredne dvije godine.
Ova analitička firma je već prognozirala pad prodaje automobila u Velikoj Britaniji za 14 odsto do 2017., jer smatra da će ljudi odustajati od značajnih kupovina s obzirom na situaciju koja je relativna nepoznanica.
Arnt Elinghorst iz Evercore ISI-a predviđa da će PSA, VW i Ford najviše izgubiti odvajanjem Ujedinjenog Kraljevstva od EU.
Govoreći o proizvođačima automobila, šef Daimlera, Diter Ceče, rekao je prošlog petka da to nije dobar dan za Evropu i po njegovom mišljenju ni za Veliku Britaniju. On je precizirao da ta zemlja jeste ostrvo u geografskom smislu, ali ne i u političkom i ekonomskom. Što se tiče Jaguara i Land Rovera, izvori bliski kompaniji su rekli prije referenduma da će glas za Brexit smanjiti zaradu JLR-a za milijardu funti do 2020.
U Fordu, glavni prioret je da se obezbjedi stabilna trgovinska atmosfera u cilju održavanja operacija kompanije profitabilnim i održivim u Velikoj Britaniji. Da bi se izbjeglo plaćanje carina na automobile koje se prodaju na ostrvu, General Motors se nada da će Ujedinjeno Kraljevstvo ostati članica EEA, jer će u suprotnom to ozbiljno uticati na profit.
Nissan još nije dao zvaničnu izjavu nakon Brexita, ali prije glasanja, šef alijanse, Karlos Gon je izrazio svoju želju da Velika Britanija nastavi kao članica EU. Mini i Rolls-Royce, koji pripadaju BMW-u, nisu željeli bilo šta da predviđaju, rekavši da je prerano uvidjeti posljedice glasanja.
Ostaje da se vidi šta će se desiti nakon odluke Ujedinjenog Kraljevstva da izađe iz Evropske Unije, ali ono što je sigurno je da će to neminovno na ovaj ili onaj način uticati na automobilsku industriju. Nezavisne novine