VAŠINGTON, Američki proizvođač aviona “Boeing” je u Vašingtonu predstavio najnoviju verziju putničkog aviona boing 747-8 interkontinental.
Nova letjelica svojom veličinom ipak nije potukla ljutog konkurenta “Airbus”, ali jeste dužinom i to za 3,4 metra. Može prevesti “samo” 467 putnika, a erbas 380 prevozi do 525 putnika.
Međutim, riječ je o impozantnoj veličini jednog od najvećih aviona na svijetu. Stručnjaci, pak, smatraju da “Boeing” dobija utrku s “Airbusom” zbog sve veće energetske efikasnosti svojih aviona. Njegova najnovija verzija za deset odsto je lakša od erbasa u odnosu na broj putnika, te troši 11 odsto manje goriva. Procjenjuju da će i troškovi prevoza biti 21 odsto niži od “Airbusa”.
Najnovija verzija boinga ima dva motora na svakom krilu, a uz novu elektroniku i novi dizajn krila avion će trošiti 16 odsto manje goriva od prethodnika od kojeg je i tiši za 30 odsto.
Iako su oba aviona zamišljena kao letjelice budućnosti, razlika je što proizvođač erbasa želi sniziti troškove nakrcavajući sve više sjedala u limene letjelice. “Boeing” se sve više okreće manjim modelima, koji su sve efikasniji pa time i jeftiniji. Inače, boing 747-8 je četvrta generacija ovog modela, najavljena još prije šest godina.
Od prethodnika se razlikuje novom tehnologijom, smanjenom potrošnjom goriva, ali i štedljivijim sistemima generalno u avionu. Putnici će se moći voziti u tri razreda uz nešto komfornije kabine. Do sada je naručeno nešto više od 100 aviona, prenose agencije.
S obzirom na to da su ga naručili samo njemačka “Lufthansa” i “Korean Airlines”, mnogi smatraju da nije bilo ni potrebe za ovim avionom. U prilog tome navode da se “Boeingov” drimer ionako dobro prodaje te je naručeno više od 800 ovih aviona.