MINHEN, Njemački automobilski koncern BMW odlučio je da iz Argentine izvozi rižu i druge neprofilne proizvode, s tim što će ovom, na prvi pogled neobičnom odlukom, bavarski gigant udovoljiti zahtjevu Buenos Ajresa i obnoviti isporuke svojih automobila u tu državu.
Argentinske vlasti su ranije obavezale uvoznike da u punoj mjeri kompenzuju trgovinski deficit izvozom, kazao je finansijski direktor BMW-a Fridrih Ajhiner.
Prema podacima koncerna, otpremljeni automobili su još početkom 2011. zadržani na carini, pošto je BMW prekršio argentinske propise o uvozu robe proizvedene u inostranstvu. Takva sudbina zadesila je i automobile marke mini, koja takođe pripada BMW-u.
Nakon što je rukovodstvo BMW-a pristalo da iz Argentine izvozi auto-dijelove, kožu, rižu i druge poljoprivredne proizvode, koncernu je dozvoljeno da ponovo doprema svoje automobile. Sporazum sa Buenos Ajresom postignut je u oktobru, saopštili su predstavnici njemačkog auto-giganta. Prve isporuke riže preko BMW-a planirane su za 2012. Kožu iz Argentine BMW planira da koristi za unutrašnje opremanje svojih kola.
Slično uslovljavanje argentinske vlasti su postavile i drugim svjetskim automobilskim gigantima. Kako bi zadržao plasman na argentinskom tržištu, njemački proizvođač sportskih kola i luksuznih terenaca “Porsche” izvozi iz Argentine lokalno vino i maslinovo ulje ukupne vrijednosti osam miliona dolara. Kineski koncern “Chery” je pristao da na svjetsko tržište plasira argentinsko voće, južnokorejski “Hyundai” iz Argentine izvozi orahe, a japanski “Micubishi” mineralnu vodu.
Na nova argentinska pravila igre pristalo je 17 proizvođača automobila. U sličnoj situaciji našle su se i kompanije drugih industrijskih sektora. Tako proizvođač sportske opreme i obuće “Adidas” izvozi iz Argentine namještaj.
Automobilski koncerni imaju mogućnost da se oslobode izvoza neprofilnih proizvoda iz Argentine ukoliko otvore vlastitu proizvodnju u toj zemlji. BMW, međutim, sada takvu mogućnost ne razmatra i smatra da je Argentini susjedni Brazil mnogo privlačniji. Kako bi izbjegao visoke carine, BMW je odlučio da prouči organizaciju sopstvene proizvodnje u Brazilu, a konačnu odluku donijeće 2012. godine.