Close Menu
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    • ANALIZE
    • EKSKLUZIVNO
    • INTERVJU
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    • ENERGETIKA
    • FINANSIJE
    • TRŽIŠTE KAPITALA
    • TRGOVINA
    • TURIZAM
  • TECH
  • SVIJET
    • ZANIMLJIVOSTI
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
Donacije
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    1. ANALIZE
    2. EKSKLUZIVNO
    3. INTERVJU
    4. Vidi sve

    Hoće li BiH kupovati ruski gas iz treće ruke

    22. Oktobra 2025. — 14:57

    Novi porez u RS: Udar na sivu ekonomiju ili na investitore?

    15. Septembra 2025. — 15:41

    Reciklaža baterija kao biznis budućnosti

    10. Augusta 2025. — 15:00

    Simbioza na djelu: Stanivuković i SNSD poklonili milionski vrijedno gradsko zemljište

    7. Augusta 2024. — 13:00

    Ekskluzivno: Gordan Pavlović kupio Fabriku duvana Banjaluka

    26. Novembra 2025. — 16:54

    Ekskluzivno: Vlada Srpske nudi Serdarovu 242 miliona KM

    22. Augusta 2025. — 16:22

    Ekskluzivno: CAPITAL otkriva imena uhapšenih carinika

    16. Decembra 2024. — 10:47

    Saznajemo: Uskoro optužnica protiv Đoke Ekvatora

    28. Juna 2024. — 13:46

    Kazne za zloupotrebu ličnih podataka u BiH do 40 miliona KM (VIDEO)

    3. Novembra 2025. — 13:29

    Srpska vraća Rufiju 41 milion KM za zemljište na Jahorini

    30. Oktobra 2025. — 18:20

    Tanić za CAPITAL: Na domaćem tržištu više ne možemo kupiti ni cijevi za grijanje

    21. Marta 2025. — 20:10

    Kako je Širbegović od posuđenih 1.500 KM došao do milionskog profita

    14. Marta 2025. — 19:55

    RiTE „Ugljevik“ nema zaliha uglja ni za dan rada

    8. Decembra 2025. — 12:15

    Počela isplata penzija za 293.212 korisnika

    8. Decembra 2025. — 10:57

    Mrežarina u Srpskoj poskupljuje za 20 odsto

    8. Decembra 2025. — 10:31

    TE Ugljevik ponovo nije na mreži

    8. Decembra 2025. — 09:59
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    1. ENERGETIKA
    2. FINANSIJE
    3. TRŽIŠTE KAPITALA
    4. TRGOVINA
    5. TURIZAM
    6. Vidi sve

    Đedović Handanović: Situacija oko NIS-a sve složenija

    8. Decembra 2025. — 13:16

    Macut: Situacija stabilna, do januara razrešenje situacije sa NIS-om

    7. Decembra 2025. — 11:54

    Privatne benzinske stanice biće uključene u snabdijevanje tržišta u Srbiji

    6. Decembra 2025. — 08:02

    Nova odluka OFAC-a: Lukoilu produžena licenca

    5. Decembra 2025. — 09:02

    Na Banjalučkoj berzi prebijeno više od 200 miliona KM

    4. Decembra 2025. — 09:26

    PURS: Za 11 mjeseci prikupljeno 324 miliona KM više nego prošle godine

    3. Decembra 2025. — 14:36

    Diversifikacija ključni princip za upravljanje rizicima

    3. Decembra 2025. — 13:00

    Akcije “Potkozarja” prodate za 4,2 miliona KM

    3. Decembra 2025. — 12:34

    Akcije “Potkozarja” prodate za 4,2 miliona KM

    3. Decembra 2025. — 12:34

    Na dobošu akcije u 53 preduzeća iz Srpske

    30. Novembra 2025. — 08:02

    Uzrok rebalansa budžeta promjene u prihodima i prioriretima u rashodima

    25. Novembra 2025. — 15:03

    Promet na Banjalučkoj berzi 52.749 KM

    4. Novembra 2025. — 15:32

    Srdić: Građani nasjeli na marketinške trikove trgovaca

    6. Decembra 2025. — 14:31

    Više od trećine uvoza BiH dolazi iz zemalja bivše Jugoslavije

    5. Decembra 2025. — 11:35

    Evropa ubrzano prelazi na mobilna plaćanja

    5. Decembra 2025. — 11:11

    Kupci u FBiH za crni petak potrošili 263 miliona KM

    2. Decembra 2025. — 12:10

    U oktobru broj turista u BiH veći nego u u istom mjesecu lani

    6. Decembra 2025. — 12:25

    Ski sezona na Jahorini počinje danas uz besplatno skijanje

    2. Decembra 2025. — 09:45

    Italija očekuje 14,4 miliona stranih turista tokom zime

    26. Novembra 2025. — 15:00

    Cijene kvadrata u Budvi i do sedam hiljada evra

    13. Novembra 2025. — 09:01

    Đedović Handanović: Situacija oko NIS-a sve složenija

    8. Decembra 2025. — 13:16

    Macut: Situacija stabilna, do januara razrešenje situacije sa NIS-om

    7. Decembra 2025. — 11:54

    Privatne benzinske stanice biće uključene u snabdijevanje tržišta u Srbiji

    6. Decembra 2025. — 08:02

    “Gas-Petrol” preuzeo većinski udio u “Potkozarju”

    5. Decembra 2025. — 12:28
  • TECH
  • SVIJET
    1. ZANIMLJIVOSTI
    2. Vidi sve

    Kraj streaming ratova: Netflix preuzima Warner Bros. Discovery i HBO Max

    5. Decembra 2025. — 14:48

    Kako je pijani rakun postao kralj marketinga

    5. Decembra 2025. — 10:19

    Prve mobilne brodske apoteke u Hrvatskoj počele s radom

    4. Decembra 2025. — 13:44

    Novogodišnji honorari muzičkih zvijezda i do 150.000 evra

    30. Novembra 2025. — 15:34

    Megaprojekat na pomolu: Kina planira da iskopa kanal kroz Balkan (VIDEO)

    8. Decembra 2025. — 11:05

    Budimpešta i Bratislava osporiće zabranu uvoza ruske nafte i gasa

    8. Decembra 2025. — 09:00

    Makron zaprijetio tarifama Kini ako ne smanji trgovinski deficit sa EU

    7. Decembra 2025. — 15:44

    Peskov: Odgovornost za pljenidbu imovine snosiće i države i pojedinci

    7. Decembra 2025. — 14:57
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
  • ENERGETIKA
  • TURIZAM
  • TRGOVINA
  • TRŽIŠTE KAPITALA
  • TECH
  • ZANIMLJIVOSTI
  • SVIJET
  • FINANSIJE
  •   VIDEO
  • PROMO
Home » Bh. autobusi duplo stariji od evropskih

Bh. autobusi duplo stariji od evropskih

adminadmin10. Januara 2011. — 07:30Nema komentara2 minute čitanja

SARAJEVO/ BANJALUKA , Putnici u BiH voze se u autobusima koji su duplo stariji od evropskih. U Agenciji za identifikacione dokumente, evidenciju i razmjenu podataka BiH (IDDEEA) su potvrdili da prosječna starost autobusa u BiH iznosi oko 16 godina, dok statistika pokazuje da sa autobuskih stanica u većini zemalja EU kreću vozila koja su duplo mlađa, pa tako u skandinavskim zemljama autobusi su stari oko šest, a u manje razvijenim državama EU do devet godina.
Posebno zabrinjava to što, kako tvrde stručnjaci iz oblasti saobraćaja, godina proizvodnje često može biti pokazatelj neispravnosti autobusa. S druge strane, nepisano je pravilo da starija vozila i sa aspekta udobnosti značajno kaskaju sa onim koja su proizvedena kasnije.
U preduzećima za prevoz putnika nerado pričaju o starosti voznog parka kojim raspolažu, ali zato u Udruženju prijevoznika u međunarodnom i međuentitetskom cestovnom prijevozu putnika BiH priznaju da situacija u ovom sektoru nije idealna.
“Tačno je da se starost autobusa povećava. Međutim, svaki autobus u BiH mora da ide na godišnje, šestomjesečne i druge tehničke preglede, tako da sigurnost kontrolišu”, uvjerava Mihrudin Mujkić, stručni saradnik u Sektoru za transport i komunikacije u ovom udruženju.
Ipak, on ne poriče da što su vozila starija istovremeno su i neudobnija i priznaje da tu ima prostora za poboljšanje situacije. Žali se, međutim, da za to nisu stvoreni uslovi.
“Određene zemlje stimulišu nabavku novih vozila, a to kod nas nije slučaj”, pojašnjava Mujkić.
Za razliku od prevoznika, u NVO sektoru koji se bavi bezbjednošću u saobraćaju, nisu zadovoljni sadašnjim stanjem u kojem se nalaze autobusi u BiH.
“Posebno brine činjenica da je loš postotak ispravnosti autobusa kada ih policija pošalje na tahničke preglede, a kada još u obzir uzmemo podatke o tome u koliko nezgoda i nesreća učestvuju ta vozila, ne možemo biti zadovoljni. Putnici zahtijevaju da za kartu koju plate dobiju udobnost i bezbjednost tokom vožnje”, kaže Milenko Jaćimović, predsjednik Udruženja za unapređenje bezbjednosti saobraćaja Banjaluka.
Ševal Kovačević, ovlašteni sudski vještak BiH, upozorio je da je, od kategorija vozila koja učestvuju u saobraćaju, neispravnost najčešće evidentna kod teretnih vozila i autobusa.
Takođe, posljednja akcija MUP-a RS, usmjerena na kontrole tehničke ispravnosti autobusa, pokazala je da je većina tih vozila neispravna, a kvarovi su se uglavnom odnosili na kočnice, sistem za upravljanje i gume. Nezavisne novine

Podijeli: Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Copy Link Email
Prethodni članakEkološko gorivo u Srbiji od naredne godine
Sljedeći članak Nissan u BiH povećao prodaju za 135 odsto

Povezani članci

ENERGETIKA 02 minute čitanja

Đedović Handanović: Situacija oko NIS-a sve složenija

Capital teme 02 minute čitanja

RiTE „Ugljevik“ nema zaliha uglja ni za dan rada

Ostavi komentar Otkaži

NE PROPUSTITE
Capital teme

RiTE „Ugljevik“ nema zaliha uglja ni za dan rada

8. Decembra 2025. — 12:1502 minute čitanja

Vidjeli smo da ne možemo da ispoštujemo kontinuitet uglja koji dolazi iz rudnika u skladu sa potrošnjom u termoelektrani, i da trebamo napraviti jednu plansku obustavu, kaže Žarković

Počela isplata penzija za 293.212 korisnika

8. Decembra 2025. — 10:57

Mrežarina u Srpskoj poskupljuje za 20 odsto

8. Decembra 2025. — 10:31

TE Ugljevik ponovo nije na mreži

8. Decembra 2025. — 09:59

Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH, Journalism Trust Inicijative i Reporters Shields Network.

Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
  • Uređivačka politika
  • O nama
  • Impressum
  • Kontakt
  • Marketing
  • Piši za Capital
  • ENERGETIKA RS
  • SLOBODNO
Copyright © 2025 Capital.ba - ISSN 2744-225X. Sva prava rezervisana.
Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH.

Unesite iznad pojam sa pretragu i pritisnite Enter za pretragu. Pritisnite Esc ili X da otkažete.