PODGORICA, Na tenderu za privatizaciju dijela Luke Bar, čiji je rok istekao danas, niko nije pokazao interesovanje za kupovinu lučke cjeline “Kontejnerski terminal i generalni tereti”.
Iz crnogorskog ministarstva saobraćaja i pomorstva je saopšteno i da su ponude za kupovinu cjeline “Pomorski poslovi” dostavile barska kompanija Nimont i firma Interlog iz Italije.
Za “Obezbeđenje i protivpožarnu zastitu” interesovanje su pokazali nikšićka firma Guardian i kompanija ICTS iz Grčke, dok je jedina ponuda za kupovinu “Montekarga” stigla iz Rumunije, od firme “Grampet”.
Prvobitni rok za ponude bio je 1. februar, ali je rok produžen do 31. marta, pošto je to tražila jedna od kompanija koja je ranije otkupila tendersku dokumentaciju.
Javni konkurs za prodaju dijela Luke Bar, koja je ranije podjeljena na nekoliko preduzeća, objavljen je u oktobru 2009. godine, kada je na prodaju ponuđeno 54,5 odsto akcija “Kontejnerskog terminala i generalnih tereta”. Ponuđene su i koncesije na 30 godina, uz obavezu investiranja u lučke kapacitete.
Tada je na prodaju ponuđeno i 85,4 odsto državnih akcija u preduzeću “Montekargo”.
Ranije je bilo najavljeno da su tendersku dokumentaciju za “Kontejnerski terminal i generalne terete” otkupile neke firme iz Libana i Ujedinjenih Arapskih Emirata, kao i jedna kompanija koju je osnovala Vlada Srbije.
Ministar za infrastrukturu Srbije Milutin Mrkonjić objasnio je početkom februara “da Vlada (Srbije) nema novca da svojim sredstvima kupi Luku Bar”, ali da je osnovala koncern srpskih kompanija, s ciljem da učestvuje u kupoprodaji lučkih kapaciteta.
Mrkonjić je tada ocijenio da je transport roba željeznicom iz Srbije do Luke Bar “mnogo efikasniji, brži i jeftiniji od onih koji se sada koriste, kao što su luke u Konstanci, Kopru i Rijeci”.
Mrkonjić je rekao da bi zbog toga željeznice Srbije i Crne Gore trebalo da se pripreme za veće korišćenje Luke Bar. Beta
1 komentar
Molimo Vas da pročitate sledeća pravila prije komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]
Zanima me kada ce biti raspisan novi tender za privatizaciju ”kontejnerskih terminala”?