Close Menu
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    • ANALIZE
    • EKSKLUZIVNO
    • INTERVJU
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    • ENERGETIKA
    • FINANSIJE
    • TRŽIŠTE KAPITALA
    • TRGOVINA
    • TURIZAM
  • TECH
  • SVIJET
    • ZANIMLJIVOSTI
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
Donacije
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    1. ANALIZE
    2. EKSKLUZIVNO
    3. INTERVJU
    4. Vidi sve

    Hoće li BiH kupovati ruski gas iz treće ruke

    22. Oktobra 2025. — 14:57

    Novi porez u RS: Udar na sivu ekonomiju ili na investitore?

    15. Septembra 2025. — 15:41

    Reciklaža baterija kao biznis budućnosti

    10. Augusta 2025. — 15:00

    Simbioza na djelu: Stanivuković i SNSD poklonili milionski vrijedno gradsko zemljište

    7. Augusta 2024. — 13:00

    Skandal: Bivši načelnik Dubice prodavao ERS-u ukradenu struju

    11. Decembra 2025. — 11:59

    Ekskluzivno: Gordan Pavlović kupio Fabriku duvana Banjaluka

    26. Novembra 2025. — 16:54

    Ekskluzivno: Vlada Srpske nudi Serdarovu 242 miliona KM

    22. Augusta 2025. — 16:22

    Ekskluzivno: CAPITAL otkriva imena uhapšenih carinika

    16. Decembra 2024. — 10:47

    Kazne za zloupotrebu ličnih podataka u BiH do 40 miliona KM (VIDEO)

    3. Novembra 2025. — 13:29

    Srpska vraća Rufiju 41 milion KM za zemljište na Jahorini

    30. Oktobra 2025. — 18:20

    Tanić za CAPITAL: Na domaćem tržištu više ne možemo kupiti ni cijevi za grijanje

    21. Marta 2025. — 20:10

    Kako je Širbegović od posuđenih 1.500 KM došao do milionskog profita

    14. Marta 2025. — 19:55

    Nakon pisanja CAPITALA Dodik traži povlačenje suludog zakona

    25. Decembra 2025. — 20:55

    Vraćene registarske tablice uništava kako ko hoće

    25. Decembra 2025. — 15:51

    Od sljedeće godine ni na krmokolj bez doprinosa

    25. Decembra 2025. — 12:18

    Tužilaštvo dvije i po godine istražuje sumnjive nabavke OC „Jahorina“  

    25. Decembra 2025. — 11:55
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    1. ENERGETIKA
    2. FINANSIJE
    3. TRŽIŠTE KAPITALA
    4. TRGOVINA
    5. TURIZAM
    6. Vidi sve

    Rusi pregovaraju sa mađarskim MOL-om o prodaji NIS-a

    25. Decembra 2025. — 15:29

    Kako bi američki gas stizao u BiH i Banjaluku: Ovo su detalji

    25. Decembra 2025. — 13:39

    OFAK produžio rok NIS-u

    25. Decembra 2025. — 07:41

    RiTE Gacko ide u trodnevni zastoj

    24. Decembra 2025. — 16:00

    ERS dokapitalizovao RiTE „Ugljevik“ zbog duga prema Slovencima

    24. Decembra 2025. — 12:42

    BiH dobija nove novčanice

    24. Decembra 2025. — 09:56

    Vlada uvodi novi parafiskalni namet privrednicima

    22. Decembra 2025. — 13:21

    Prosječna novembarska plata 1.563 KM

    22. Decembra 2025. — 12:01

    Na Banjalučkoj berzi promet veći od miliona maraka

    16. Decembra 2025. — 16:30

    Vlada se na berzi zadužila 66 miliona KM, iduće sedmice planira još 20

    15. Decembra 2025. — 15:16

    Akcije “Potkozarja” prodate za 4,2 miliona KM

    3. Decembra 2025. — 12:34

    Na dobošu akcije u 53 preduzeća iz Srpske

    30. Novembra 2025. — 08:02

    Pojeftinilo gorivo u Republici Srpskoj

    15. Decembra 2025. — 14:23

    Prosječna plata ne pokriva ni pola potrošačke korpe

    15. Decembra 2025. — 12:11

    Hoće li kafa pojeftiniti

    10. Decembra 2025. — 10:05

    Srdić: Građani nasjeli na marketinške trikove trgovaca

    6. Decembra 2025. — 14:31

    Znate li koji je grad najskuplji turistički centar na svijetu

    20. Decembra 2025. — 16:44

    Ryanair širi mrežu u Hrvatskoj, smanjuje letove u regionu

    18. Decembra 2025. — 11:53

    Koliko turističkih vaučera je iskorišteno u Republici Srpskoj, kad nas očekuju novi

    15. Decembra 2025. — 08:58

    Šulić: Očekuje se rekordna zimska sezona

    12. Decembra 2025. — 08:36

    Rusi pregovaraju sa mađarskim MOL-om o prodaji NIS-a

    25. Decembra 2025. — 15:29

    Kako bi američki gas stizao u BiH i Banjaluku: Ovo su detalji

    25. Decembra 2025. — 13:39

    OFAK produžio rok NIS-u

    25. Decembra 2025. — 07:41

    RiTE Gacko ide u trodnevni zastoj

    24. Decembra 2025. — 16:00
  • TECH
  • SVIJET
    1. ZANIMLJIVOSTI
    2. Vidi sve

    Singapur i dalje ima najmoćniji pasoš

    24. Decembra 2025. — 10:45

    U Estoniji će robot određivati poreske dugove

    22. Decembra 2025. — 12:40

    Hoće li Mercator ostati bez svog čuvenog logotipa?

    22. Decembra 2025. — 09:35

    Na 50 metara ispod morskog dna niče megatunel s kružnim tokovima

    21. Decembra 2025. — 16:10

    Dolar u padu: Očekuje ga najgora godina od 2017.

    25. Decembra 2025. — 09:45

    Zašto cijene bakra rastu?

    25. Decembra 2025. — 08:59

    Američka ekonomija porasla najjače u dvije godine

    24. Decembra 2025. — 11:27

    “Gasprom” smanjuje investicije za 5,6 milijardi evra

    24. Decembra 2025. — 09:04
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
  • ENERGETIKA
  • TURIZAM
  • TRGOVINA
  • TRŽIŠTE KAPITALA
  • TECH
  • ZANIMLJIVOSTI
  • SVIJET
  • FINANSIJE
  •   VIDEO
  • PROMO
Home » Baterije za e-automobile mogle bi biti skoro 50 odsto jeftinije do sljedeće godine

Baterije za e-automobile mogle bi biti skoro 50 odsto jeftinije do sljedeće godine

adminadmin28. Oktobra 2024. — 16:25Nema komentara3 minute čitanja
električni automobili
FOTO: Pixabay

NJUJORK – Tehnološki napredak koji je omogućio proizvođačima baterija za električna vozila da povećaju gustinu energije, u kombinaciji sa padom cijena zelenih metala, dovešće da baterije pojeftine brže nego što se ranije očekivalo, pokazuje analiza globalne bankarske grupacije Goldman Saks.

Prosječne globalne cijene baterija su pale sa 153 dolara po kilovat-satu (kVh) u 2022. na 149 dolara u 2023. godini, a prema projekcijama Goldman Saksa, one će pasti na 111 dolara do kraja ove godine. Istraživači predviđaju da bi prosječne cijene baterija mogle pasti na 80 dolara za kVh do 2026., što bi iznosilo pad od skoro 50 odsto u odnosu na 2023, nivo na kojem bi električna vozila na baterije ostvarila paritet troškova vlasništva sa automobilima na benzin u SAD na nesubvencionisanom osnovu.

Nikil Bandarij, ko-šef Goldman Saks istraživnja za Azijsko-pacifička istraživanja prirodnih resursa i čiste energije, objašnjava zašto cijene EV baterija padaju brže nego što se očekivalo.

„Postoje dva glavna pokretača. Jedna je tehnološka inovacija. Vidimo više novih baterijskih proizvoda koji su lansirani koji imaju oko 30 odsto veću gustinu energije i nižu cijenu. Drugi pokretač je nastavak pada cijena metala za baterije. To uključuje litijum i kobalt, a skoro 60% cijene baterija je od metala. Kada govorimo o bateriji od, recimo, 2023. pa sve do 2030. godine, otprilike preko 40 odsto pada dolazi upravo od nižih troškova robe, jer smo imali dosta zelene inflacije tokom 2020. do 2023. godine te cijene metala bile su veoma visoke“, kaže on.

Objašnjava da je inovacija vezana za strukturu baterija. Ćelije postaju sve veće jer se obično puno ćelija pakuje u manje module, a zatim puno modula u veliki paket baterija. Sada pokušavaju da eliminišu module i direktno rade od ćelije do pakovanja.

To pomaže da se uštedi malo prostora unutra. Time se smanjuju troškovi sa pojednostavljenim strukturama i istovremeno povećava energija baterije.

Nikil Bandarij kaže da su oba vodeća tipa baterija zasnovana na litijumu. Jedan je zasnovan na hemiji nikla, koji dominira na skoro 60 odsto tržišta za različite tipove nikl baterija, dok drugi vodeći tip – LFP (litijum ferofosfat) – je na bazi gvožđa.

„Oni zauzimaju oko 35-40 odsto tržišta. Zatim postoji veoma mali udio koji dolazi od druge tehnologije koja se zove natrijum jon. To je jedina nelitijumska baterija, ali se danas proizvodi veoma mala količina takvih baterija i još uvijek nije uvećana“,  objašnjava stručnjak.

Nikil Bandarij ukazuje da ćemo u budućnosti pričati o čvrstim baterijama, koje bi mogle biti prava promjena u igri, jer tehnologija može materijalnije povećati vašu gustinu energije i malo je sigurnija jer nema zapaljivog tečnog elektrolita.

„Pretpostavljali smo da će novije baterije poput čvrstih baterija zauzeti oko 5-10 odsto tržišta zajedno sa natrijum jonskim baterijama, ali to se nije dogodilo. Čvrsto stanje je prvobitno trebalo da se pojavi do sada, a gurnuto je u kasniji dio ove decenije zbog izazova u prelasku sa laboratorijskih razmjera na masovnu proizvodnju. U međuvremenu, postojeće hemije zasnovane na litijumu će postajati sve jače i jače, a to će otežati čvrstim baterijama da na kraju zamijene postojeću tehnologiju. Zapravo smo povećali naša očekivanja da će LFP baterije povećati svoj tržišni udio sa 41 odsto tržišta na 45 odsto u 2025. godini, pri čemu će napredne baterije od nikla i dalje dominirati u višoj energetskoj konkurenciji“, kaže ko-šef istraživačkog centra Goldman Saks, piše NIN. Srpskainfo

baterije za električna vozila elektricna vozila
Podijeli: Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Copy Link Email
Prethodni članakZlato najpopularniji načina investiranja
Sljedeći članak Najava događaja za utorak, 29. oktobar 2024. godine

Povezani članci

Capital teme 12 minute čitanja

Nakon pisanja CAPITALA Dodik traži povlačenje suludog zakona

Capital teme 02 minute čitanja

Vraćene registarske tablice uništava kako ko hoće

Ostavi komentar Otkaži

NE PROPUSTITE
Capital teme

Nakon pisanja CAPITALA Dodik traži povlačenje suludog zakona

25. Decembra 2025. — 20:5512 minute čitanja

Milorad Dodik zatražio je od vršioca dužnosti predsjednika Republike Srpske Ane Trišić Babić da ne potpisuje ukaz o proglašenju Zakona

Vraćene registarske tablice uništava kako ko hoće

25. Decembra 2025. — 15:51

Od sljedeće godine ni na krmokolj bez doprinosa

25. Decembra 2025. — 12:18

Tužilaštvo dvije i po godine istražuje sumnjive nabavke OC „Jahorina“  

25. Decembra 2025. — 11:55

Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH, Journalism Trust Inicijative i Reporters Shields Network.

Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
  • Uređivačka politika
  • O nama
  • Impressum
  • Kontakt
  • Marketing
  • Piši za Capital
  • ENERGETIKA RS
  • SLOBODNO
Copyright © 2025 Capital.ba - ISSN 2744-225X. Sva prava rezervisana.
Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH.

Unesite iznad pojam sa pretragu i pritisnite Enter za pretragu. Pritisnite Esc ili X da otkažete.