BANJALUKA – Banjalučki prevoznici već dvije godine kukaju da će propasti i da neće moći prevoziti putnike u najvećem gradu Srpske, međutim stanje u kasama tri najveća preduzeća pokazuje da im i nije tako loše jer su lani ostvarili dobit od milion i po KM.
Analiza portala CAPITAL na osnovu finansijskih izvještaja pokazala je da su taj profit zajedno ostvarila preduzeća “Pavlović-turs”, “Autoprevoz” i “Bočac Tours”.
Upravo ta tri preduzeća su glavni “igrači” u Banjaluci koji obavljaju gradski, gradsko-prigradski, međugradski i turistički prevoz putnika.
“Pavlović-turs” ostvario je prošle godine profit od 820.000 KM što je 100.000 KM manje nego prethodne godine.
Prihod preduzeća Radenka Pavlovića prošle godine bio je 5,1 milion KM, a u 2020. godini iznosio je 4,6 miliona KM. Pavlović je lani zapošljavao 105 radnika, a godinu ranije 109.
Prihod od 1,7 miliona KM ostvario je prošle godine “Autoprevoz”, od čega je imao samo 58.000 KM dobiti.
Godinu ranije prihod “Autoprevoza” iznosio je 2,2 miliona, ali je preduzeće završilo u minusu od 360.000. Broj radnika preduzeća kojim rukovodi direktor Dejan Mijić je skoro prepolovljen. “Autoprevoz” je sa 64 zaposlena u 2020. godini pao na 35 radnika prošle godine.
Kompanija u vlasništvu Svete Vučenovića i Slobodanke Marčete “Bočac Tours” prihodovala je 6,4 miliona KM u prošloj godini od čega je bilo 675.000 KM dobiti. Ta zarada je ostvarena sa 108 radnika.
Godinu ranije prihod preduzeća je bio za 1,1 milion KM manji, a ostvarena dobit iznosila je samo 88.000 KM. Tada je ova firma imala 103 zaposlena radnika.
“Žak Tours” i “Central Company” u minusu
Iako su tri najveća banjalučka prevoznika poslovala lani pozitivno, dva preduzeća zabilježila su minus prošle godine.
“Žak Tours” Dragomira Ritana i Žarka Gakovića ostvario je prihod od 460.000 KM dok je u godini korone isti bio 400.000 KM. Te godine, ova banjalučka firma imala je minus u kasi od 30.000 KM, a godinu kasnije minus je bio 20.000 KM.
Ova kompanija zabilježila je i drastično smanjenje broja radnika. U 2020. zapošljavali su 32 radnika, a prošle godine poslove u “Žak Toursu” obavljalo je samo 13 zaposlenih.
Deset puta manji prihod lani je imao “Central Company” Momira Vujasina i Milosavke Ninković u odnosu na prethodnu godinu. U 2020. godini prihod je iznosio 600.000 KM.
Međutim, “Central” je u 2020. godini zabilježio 230.000 KM minusa, a u 2021. taj minus je bio 32.000 KM. Ova firma je prošle godine imala samo tri radnika, a godinu ranije četiri puta više.
Subvencije iz budžeta Grada
Prevoznici u najvećem gradu Srpske nedavno su tražili hitno poskupljenje karata zbog inflacije, a zbog toga su više puta obustavljali saobraćaj gradskog prevoza.
Oni su, naime, zatražili subvenciju Grada zbog poskupljenja goriva, a gradska skupština usvojila je juče amandman koji je predložila većina.
Njime se predviđa da poskupljenje karata koje traže prevoznici bude subvencionisano iz budžeta grada.
Međutim, gradonačelnik Banjaluke Draško Stanivuković je naglasio da će nakon ove odluke Grad na mjesečnom nivou izdvajati oko 250.000 KM, te da će za njenu realizaciju biti potrebno izdvojiti do kraja godine oko milion i po KM, a da ta sredstava nisu planirana budžetom.
CAPITAL: Ratko Bogosavac
1 komentar
Molimo Vas da pročitate sledeća pravila prije komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]
Svi Vi koji ste pročitali ovaj tekst i ovaj komentar. Telefon u ruke i prijavljujte probleme sa funkcionisanjem gradskog prevoza nadležnim organima. Prijavljujte svako kašnjenje, svaki autobus bez klima uređaja, svaki zapušteni autobus sa pokvarenim prozorima i instalacijama koje vira na sve strane, prijavljujte svaki problem. Pa neka nadležni organi pritisnu prevoznike da stvari u gradskom prevozu poboljšaju. Obaveza vozača autobusa je da uključi klima uređaj onda kada temperatura pređe 25°C, naravno ukoliko imate sreće da autobus kojim se vozite ima klima uređaj. U suprotnom, ako vozač pod nekim izgovorom odbije da uključi klimu, odmah navedeni polazak prijavite nadležnim organima – Odjeljenje za inspekcijske poslove i komunalnu policiju i Odjeljenje za saobraćaj i puteve.
Kontakt informacije:
Odjeljenje za saobraćaj i puteve
Broj telefona: 051/244-425 E-mail: [email protected]
Odsjek za saobraćaj – Broj telefona: 051/244-485
Odjeljenje za inspekcijske poslove i komunalnu policiju
Broj telefona: 051-348-846 E-mail: [email protected]
Odsjek za inspekcijske poslove
Broj telefona: 051/244-428 [email protected]
Mi smo u ovdje najviše oštećeni, jer kada pogledamo protekle 2 godine, kada smo plaćali istu cijenu kartu kao i 2019. godine, a imali smo 50% manje polazaka, a isto tako imajući u vidu i subvencije koje su prevoznici u proteklom periodu izvukli iz gradskog budžeta, a to je BUDŽET SVIH GRAĐANA OVOG GRADA!!! Za ovu cijenu koju trenutno plaćamo zaslužujemo bolji gradski prevoz tako da odgovara našim svakodnevnim potrebama.
Za više informacija na ovu temu imate:
Revizorski izvještaj:
https://www.gsr-rs.org/static/uploads/report_attachments/2021/07/28/RU002-20_Cyr.pdf
Istraživanje:
https://mondo.ba/Info/Drustvo/a1066145/comments/Banjaluka-gradski-prevoz-cijene-karata-skupe.html
Građani:
https://blmojgrad.com/putnici-najvise-ispastaju-evo-zasto/