Close Menu
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    • ANALIZE
    • EKSKLUZIVNO
    • INTERVJU
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    • ENERGETIKA
    • FINANSIJE
    • TRŽIŠTE KAPITALA
    • TRGOVINA
    • TURIZAM
  • TECH
  • SVIJET
    • ZANIMLJIVOSTI
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
Donacije
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    1. ANALIZE
    2. EKSKLUZIVNO
    3. INTERVJU
    4. Vidi sve

    Reciklaža baterija kao biznis budućnosti

    10. Augusta 2025. — 15:00

    Simbioza na djelu: Stanivuković i SNSD poklonili milionski vrijedno gradsko zemljište

    7. Augusta 2024. — 13:00

    Ekonomisti: Republici Srpskoj prijeti finansijska katastrofa

    6. Juna 2024. — 14:10

    Za Radukića ministri u Vladi Srpske rade savršeno

    20. Maja 2024. — 13:56

    Ekskluzivno: CAPITAL otkriva imena uhapšenih carinika

    16. Decembra 2024. — 10:47

    Saznajemo: Uskoro optužnica protiv Đoke Ekvatora

    28. Juna 2024. — 13:46

    Ekskluzivno: Optuženi u aferi „korona ugovori“ priznaje krivicu

    19. Juna 2024. — 10:43

    Nakon „Alumine“, Pavlović preuzima i „Boksit“

    16. Maja 2024. — 12:15

    Tanić za CAPITAL: Na domaćem tržištu više ne možemo kupiti ni cijevi za grijanje

    21. Marta 2025. — 20:10

    Kako je Širbegović od posuđenih 1.500 KM došao do milionskog profita

    14. Marta 2025. — 19:55

    Smailbegović: Odnos države i poslodavaca zasniva se na poznanstvima

    7. Marta 2025. — 20:00

    Mujanić: BiH ima zaliha domaćeg mesa samo za tri dana

    21. Februara 2025. — 20:05

    Dodik preči od građana Banjaluke

    12. Augusta 2025. — 13:32

    Petrović pozajmljuje pare i od trgovaca dugovima

    12. Augusta 2025. — 12:05

    Savjet ministara poništio svoju odluku

    11. Augusta 2025. — 16:12

    Agencija za IKT se „pere“ od spornog ruskog upitnika

    11. Augusta 2025. — 15:45
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    1. ENERGETIKA
    2. FINANSIJE
    3. TRŽIŠTE KAPITALA
    4. TRGOVINA
    5. TURIZAM
    6. Vidi sve

    Buljubašić: Rudnici koji ne proizvode dogovoreno ne mogu očekivati podršku EP BiH

    10. Augusta 2025. — 14:00

    Crna Gora traži investitore za izgradnju solarnih elektrana

    6. Augusta 2025. — 08:17

    OPEC+ povećao kvote za proizvodnju nafte

    4. Augusta 2025. — 12:23

    Mitrofanova: Prestanak kupovine ruskog gasa rizik za ekonomiju Bugarske

    2. Augusta 2025. — 10:00

    Direktor Cibone postao suvlasnik Sarajevske berze

    13. Augusta 2025. — 09:03

    Ford ulaže pet milijardi dolara i okreće se električnim vozilima

    12. Augusta 2025. — 16:02

    Harvard ulaže 116 miliona dolara u Bitcoin

    12. Augusta 2025. — 12:36

    Najveći investicioni fond na svijetu se povlači iz Izraela

    12. Augusta 2025. — 10:14

    Direktor Cibone postao suvlasnik Sarajevske berze

    13. Augusta 2025. — 09:03

    Ford ulaže pet milijardi dolara i okreće se električnim vozilima

    12. Augusta 2025. — 16:02

    Harvard ulaže 116 miliona dolara u Bitcoin

    12. Augusta 2025. — 12:36

    Najveći investicioni fond na svijetu se povlači iz Izraela

    12. Augusta 2025. — 10:14

    BiH povećala razmjenu sa skoro svim partnerima

    13. Augusta 2025. — 10:02

    Cijene hrane na najvišem nivou u posljednjih godinu i po

    12. Augusta 2025. — 09:00

    Povučen laserski pokazivač sa oblikom ključa za vozilo

    11. Augusta 2025. — 11:35

    Akcije Kroksa pale za skoro 30 odsto

    10. Augusta 2025. — 09:04

    U Tuzlanskom kantonu samo jedan licencirani turistički vodič

    11. Augusta 2025. — 14:00

    Kriza u ugostiteljstvu Srpske: Mladi masovno odlaze na Jadran

    11. Augusta 2025. — 09:00

    Banjaluku za pola godine posjetilo više od 61.000 turista

    10. Augusta 2025. — 08:07

    Hrvatsku u julu posjetilo 4,6 miliona turista

    9. Augusta 2025. — 11:56

    Vanredna revizija u namjenskoj industriji FBiH

    12. Augusta 2025. — 13:59

    Njemačka više trguje sa Srbijom i Hrvatskom nego sa Rusijom

    12. Augusta 2025. — 08:06

    Novi sistem ulaska u EU će stvoriti probleme u međunarodnom transportu

    11. Augusta 2025. — 16:17

    Egić tvrdi da u Srpskoj nema potrebe za stranim radnicima

    11. Augusta 2025. — 14:45
  • TECH
  • SVIJET
    1. ZANIMLJIVOSTI
    2. Vidi sve

    U Njemačkoj ste bogati ako imate ovu platu

    9. Augusta 2025. — 16:06

    Koliki porez plaćaju naši najuspješniji sportisti

    7. Augusta 2025. — 12:36

    Beč pronašao rješenje za problem sa trotinetima

    6. Augusta 2025. — 16:00

    Norvežani razvili skener koji otkriva “ćelave gume”

    5. Augusta 2025. — 16:16

    Musk prijeti tužbom Appleu

    13. Augusta 2025. — 08:02

    Tramp ponovo odgodio uvođenje carina na kinesku robu

    12. Augusta 2025. — 10:45

    Trampov savjetnik za kriptovalute napušta Bijelu kuću

    11. Augusta 2025. — 08:02

    Američke akcije porasle nakon novih Trampovih tarifa

    9. Augusta 2025. — 09:06
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
  • ENERGETIKA
  • TURIZAM
  • TRGOVINA
  • TRŽIŠTE KAPITALA
  • TECH
  • ZANIMLJIVOSTI
  • SVIJET
  • FINANSIJE
  •   VIDEO
  • PROMO
Home » Avion jeftiniji od luksuznog auta

Avion jeftiniji od luksuznog auta

capital.bacapital.ba25. Januara 2016. — 09:35Nema komentara3 minute čitanja

avionBANJALUKA, U BiH je registrovano oko 70 aviona, a većina je u vlasništvu aeroklubova i preduzeća.

Ipak, oko 20 letjelica, uglavnom manjih i jeftinijih, registrovano je na fizička lica, pokazuju podaci iz registra Direkcije za civilno vazduhoplovstvo BiH (BHDCA).

Omer Kulić, doktor nauka iz oblasti avijacije, ističe da je, objektivno, riječ o veoma lošim avionima, koji su plaćeni svega nekoliko desetina hiljada evra.

“Nijedan od njih nije vrijedan više od 40.000 evra”, naveo je Kulić.

Prema njegovim riječima, kupiti avion je jedno, a drugo je održavati ga i plaćati brojne ostale troškove, poput goriva, usluge slijetanja na aerodrom, osiguranja i slično, što veoma mnogo košta.

“Tragedija je da BiH kao država nema državni poslovni avion, jer sve druge zemlje imaju. RS ima svoju cesnu, koja je ljudima koji RS vode neophodna i predstavlja stvarnu potrebu”, naveo je Kulić.

Prisjeća se Kulić i davne 1969. godine, kada je, kako ističe, prvi poslovni avion u tadašnjoj Jugoslaviji kupio Emerik Blum, osnivač sarajevskog “Energoinvesta”, što nije ostalo nezapaženo.

“Tada je Josip Broz Tito zvao da provjeri ko je to kupio avion, a Blum je odgovorio da je on to učinio, jer nema vremena da čeka prevoz, odnosno da mu je letjelica potrebna zbog posla”, naveo je Kulić.

Danas je, ocjenjuje on, situacija sasvim drugačija, pa ni privrednici ne kupuju avione za svoje potrebe.

“Oni koji bi mogli da kupe avion, neće da to učine da se ‘ne otkriju’. Imate malih aviona, polovnih, iskorištenih, koji ljudi uzimaju da, na primjer, njime odlete do mora, provedu nekoliko dana, i to, dakle, nije omasovljena pojava”, naglasio je Kulić.

Aeroklub “Prijedor” trenutno raspolaže s četiri registrovana aviona i sedam jedrilica.

Na teoretskoj obuci, koja se ne naplaćuje, imaju trenutno osam kandidata, i većina ih završi taj dio obuke, ali kad treba preći na praktičnu, to ide već teže – jer ponestane novca.

Pilot, kako pojašnjavaju u Aeroklubu “Prijedor”, nije teško postati, ali obuka je skupa i osnovna dozvola za privatnog ili sportskog pilota kreće se između pet hiljada i deset hiljada evra.

“Obuku ne možete proći za, na primjer, mjesec dana, već je riječ o procesu koji traje duže”, naveo je Zlatan Crnalić, rukovodilac vazduhoplovne škole u Aeroklubu “Prijedor”.

On, takođe, ističe da je gotovo svaki avion registrovan u BiH jeftiniji od bilo kojeg luksuznijeg audija ili mercedesa kojeg viđamo na našim putevima.

“Ti avioni koštaju od 15.000 evra do nekih 40.000 evra. Kupuju se na isti način kao i automobil, jedino što je procedura nešto duža i komplikovanija”, pojašnjava Crnalić. Nezvisne novine

avioni bhdca omer kulic zlatan crnalic
Podijeli: Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Copy Link Email
Prethodni članakMale i korisne laži za uspjeh na razgovoru za posao
Sljedeći članak Francuska planira da ukine sankcije Rusiji narednog ljeta

Povezani članci

TRGOVINA 03 minute čitanja

BiH povećala razmjenu sa skoro svim partnerima

TRŽIŠTE KAPITALA 01 minuta čitanja

Direktor Cibone postao suvlasnik Sarajevske berze

Ostavi komentar Otkaži

NE PROPUSTITE
Capital teme

Dodik preči od građana Banjaluke

12. Augusta 2025. — 13:3203 minute čitanja

Odbornici će prvo raspravljati o presudi Suda BiH

Petrović pozajmljuje pare i od trgovaca dugovima

12. Augusta 2025. — 12:05

Savjet ministara poništio svoju odluku

11. Augusta 2025. — 16:12

Agencija za IKT se „pere“ od spornog ruskog upitnika

11. Augusta 2025. — 15:45

Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH, Journalism Trust Inicijative i Reporters Shields Network.

Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
  • Uređivačka politika
  • O nama
  • Impressum
  • Kontakt
  • Marketing
  • Piši za Capital
  • ENERGETIKA RS
  • SLOBODNO
Copyright © 2025 Capital.ba - ISSN 2744-225X. Sva prava rezervisana.
Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH.

Unesite iznad pojam sa pretragu i pritisnite Enter za pretragu. Pritisnite Esc ili X da otkažete.

Obavijesti