Close Menu
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    • ANALIZE
    • EKSKLUZIVNO
    • INTERVJU
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    • ENERGETIKA
    • FINANSIJE
    • TRŽIŠTE KAPITALA
    • TRGOVINA
    • TURIZAM
  • TECH
  • SVIJET
    • ZANIMLJIVOSTI
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
Donacije
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    1. ANALIZE
    2. EKSKLUZIVNO
    3. INTERVJU
    4. Vidi sve

    Hoće li BiH kupovati ruski gas iz treće ruke

    22. Oktobra 2025. — 14:57

    Novi porez u RS: Udar na sivu ekonomiju ili na investitore?

    15. Septembra 2025. — 15:41

    Reciklaža baterija kao biznis budućnosti

    10. Augusta 2025. — 15:00

    Simbioza na djelu: Stanivuković i SNSD poklonili milionski vrijedno gradsko zemljište

    7. Augusta 2024. — 13:00

    Ekskluzivno: Gordan Pavlović kupio Fabriku duvana Banjaluka

    26. Novembra 2025. — 16:54

    Ekskluzivno: Vlada Srpske nudi Serdarovu 242 miliona KM

    22. Augusta 2025. — 16:22

    Ekskluzivno: CAPITAL otkriva imena uhapšenih carinika

    16. Decembra 2024. — 10:47

    Saznajemo: Uskoro optužnica protiv Đoke Ekvatora

    28. Juna 2024. — 13:46

    Kazne za zloupotrebu ličnih podataka u BiH do 40 miliona KM (VIDEO)

    3. Novembra 2025. — 13:29

    Srpska vraća Rufiju 41 milion KM za zemljište na Jahorini

    30. Oktobra 2025. — 18:20

    Tanić za CAPITAL: Na domaćem tržištu više ne možemo kupiti ni cijevi za grijanje

    21. Marta 2025. — 20:10

    Kako je Širbegović od posuđenih 1.500 KM došao do milionskog profita

    14. Marta 2025. — 19:55

    Suđenje za propast Bobar banke devet godina na aparatima

    8. Decembra 2025. — 15:20

    Petrović: Samo da RiTE Ugljevik izdrži muku do 1. aprila

    8. Decembra 2025. — 14:30

    Tržišni inspektori kontrolišu teroriste

    8. Decembra 2025. — 14:06

    RiTE „Ugljevik“ nema zaliha uglja ni za dan rada

    8. Decembra 2025. — 12:15
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    1. ENERGETIKA
    2. FINANSIJE
    3. TRŽIŠTE KAPITALA
    4. TRGOVINA
    5. TURIZAM
    6. Vidi sve

    Minić: Radi se na prevazilaženju dugogodišnjeg problema u RiTE “Ugljevik”

    8. Decembra 2025. — 16:22

    Đedović Handanović: Situacija oko NIS-a sve složenija

    8. Decembra 2025. — 13:16

    Macut: Situacija stabilna, do januara razrešenje situacije sa NIS-om

    7. Decembra 2025. — 11:54

    Privatne benzinske stanice biće uključene u snabdijevanje tržišta u Srbiji

    6. Decembra 2025. — 08:02

    Na Banjalučkoj berzi prebijeno više od 200 miliona KM

    4. Decembra 2025. — 09:26

    PURS: Za 11 mjeseci prikupljeno 324 miliona KM više nego prošle godine

    3. Decembra 2025. — 14:36

    Diversifikacija ključni princip za upravljanje rizicima

    3. Decembra 2025. — 13:00

    Akcije “Potkozarja” prodate za 4,2 miliona KM

    3. Decembra 2025. — 12:34

    Akcije “Potkozarja” prodate za 4,2 miliona KM

    3. Decembra 2025. — 12:34

    Na dobošu akcije u 53 preduzeća iz Srpske

    30. Novembra 2025. — 08:02

    Uzrok rebalansa budžeta promjene u prihodima i prioriretima u rashodima

    25. Novembra 2025. — 15:03

    Promet na Banjalučkoj berzi 52.749 KM

    4. Novembra 2025. — 15:32

    Srdić: Građani nasjeli na marketinške trikove trgovaca

    6. Decembra 2025. — 14:31

    Više od trećine uvoza BiH dolazi iz zemalja bivše Jugoslavije

    5. Decembra 2025. — 11:35

    Evropa ubrzano prelazi na mobilna plaćanja

    5. Decembra 2025. — 11:11

    Kupci u FBiH za crni petak potrošili 263 miliona KM

    2. Decembra 2025. — 12:10

    U oktobru broj turista u BiH veći nego u u istom mjesecu lani

    6. Decembra 2025. — 12:25

    Ski sezona na Jahorini počinje danas uz besplatno skijanje

    2. Decembra 2025. — 09:45

    Italija očekuje 14,4 miliona stranih turista tokom zime

    26. Novembra 2025. — 15:00

    Cijene kvadrata u Budvi i do sedam hiljada evra

    13. Novembra 2025. — 09:01

    Minić: Radi se na prevazilaženju dugogodišnjeg problema u RiTE “Ugljevik”

    8. Decembra 2025. — 16:22

    Najznačajniji strani investitori uložili u BiH 530 miliona KM

    8. Decembra 2025. — 15:33

    Đedović Handanović: Situacija oko NIS-a sve složenija

    8. Decembra 2025. — 13:16

    Macut: Situacija stabilna, do januara razrešenje situacije sa NIS-om

    7. Decembra 2025. — 11:54
  • TECH
  • SVIJET
    1. ZANIMLJIVOSTI
    2. Vidi sve

    Kraj streaming ratova: Netflix preuzima Warner Bros. Discovery i HBO Max

    5. Decembra 2025. — 14:48

    Kako je pijani rakun postao kralj marketinga

    5. Decembra 2025. — 10:19

    Prve mobilne brodske apoteke u Hrvatskoj počele s radom

    4. Decembra 2025. — 13:44

    Novogodišnji honorari muzičkih zvijezda i do 150.000 evra

    30. Novembra 2025. — 15:34

    Megaprojekat na pomolu: Kina planira da iskopa kanal kroz Balkan (VIDEO)

    8. Decembra 2025. — 11:05

    Budimpešta i Bratislava osporiće zabranu uvoza ruske nafte i gasa

    8. Decembra 2025. — 09:00

    Makron zaprijetio tarifama Kini ako ne smanji trgovinski deficit sa EU

    7. Decembra 2025. — 15:44

    Peskov: Odgovornost za pljenidbu imovine snosiće i države i pojedinci

    7. Decembra 2025. — 14:57
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
  • ENERGETIKA
  • TURIZAM
  • TRGOVINA
  • TRŽIŠTE KAPITALA
  • TECH
  • ZANIMLJIVOSTI
  • SVIJET
  • FINANSIJE
  •   VIDEO
  • PROMO
Home » Automobili čekaju reciklažu, ali nema novca

Automobili čekaju reciklažu, ali nema novca

capital.bacapital.ba1. Septembra 2011. — 08:202 komentara3 minute čitanja

BANJALUKA, Uprava za indirektno oporezivanje (UIO) i dalje ne zna šta da radi sa više od 1.200 vozila koja već godinama propadaju u skladištima ove institucije.
Naime, veliki broj automobila koji su oduzeti tokom prethodnih godina zbog carinskih prekršaja, ne može biti ocarinjen i zvanično uvezen u BiH, jer ne zadovoljavaju Euro 3 standard niti se mogu izvesti iz BiH, jer praktično nikada nisu ni postali roba naše zemlje.
“Nekoliko puta smo o tom problemu informisali Savjet ministara BiH i Upravni odbor UIO, međutim, ta vozila još stoje u skladištima i iz dana u dan sve više propadaju”, potvrdio je Ratko Kovačević, portparol UIO.
On naglašava da je prije bilo prijedloga da ta vozila budu uništena, ali da se dalje od toga nije otišlo. Takođe, naglašava da vozila stoje na otvorenom i da je već nekoliko puta bilo krađa dijelova i provala u prostore u kojima su smještena.
Nezvanično saznajemo da će vozila ipak morati da budu uništena, za šta je potrebno više od milion KM, a sve troškove snosiće država BiH i pored štete koja joj je nanesena nelegalnim uvozom tih istih vozila.
Takođe, jedan od velikih problema je taj što u BiH ne postoji nijedan privredni subjekat koji se bavi reciklažom vozila, tako da će najvjerovatnije morati da bude raspisan međunarodni javni poziv kojim će se tražiti zainteresovani za uništavenje.
“Pitanje je i ko će donijeti odluku za tako nešto. Ko će to platiti i odakle novac za to. To je vrlo složen proces. U automobilima ima mnogo materijala koji se moraju uništavati na poseban način, kao što su akumulatori i slično. Zaista ne znam na koji način će to biti riješeno”, kazao je Kovačević.
Prema cjenovnicima pojedinih zemalja EU koje imaju kapacitete za reciklažu vozila za uništavanje, odnosno recikliranje jednog vozila plaća se od 400 do 600 evra, zavisno od kilaže vozila. Sudeći po ovome, za uništavanje više od 1.200 vozila oduzetih pravosnažnim sudskim presudama, država BiH moraće izdvojiti više od milion KM, s tim da se pojavi neko ko je zainteresovan za preuzimanje i uništavanje tolikog broja vozila.
Stanko Ivaštanin, rukovodilac Odbora za reciklažu pri Privrednoj komori RS, potvrdio je da niko u BiH nije specijalizovan za reciklažu kompletnog vozila, te da se do sada uglavnom recikliralo, odnosno topljena je samo školjka automobila i to u Željezari u Zenici.
“Tu može biti problema i ugrožavanja životne sredine. Lako je reciklirati željezo, odnosno školjku, međutim, šta sa plastikom i još nekim materijalima koji su vrlo opasni, a od kojih je automobil sastavljen”, kazao je Ivaštanin i dodao da ne vidi potencijalno rješenje za automobile koji se nalaze u skladištima UIO. Nezavisne novine

Podijeli: Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Copy Link Email
Prethodni članakOperatera promijenilo 8.500 ljudi
Sljedeći članak Prodaja na zelenim pijacama drastično opala

Povezani članci

ENERGETIKA 01 minuta čitanja

Minić: Radi se na prevazilaženju dugogodišnjeg problema u RiTE “Ugljevik”

PRIVREDA 02 minute čitanja

Najznačajniji strani investitori uložili u BiH 530 miliona KM

2 komentara

Molimo Vas da pročitate sledeća pravila prije komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

  1. Propast 1. Septembra 2011. 09:06

    Da li ima iko pametan u ovoj državi. Recimo da promijeni Zakon o toj reciklaži, proda nekoj ovlaštenoj firmi, koja će rasklopiti te automobile, pokupiti aukmulatore, dati gdje i ostali otpadi, sav taj materijal na otpad i onda pojedinačno recillirati, plastikum metale koji se tu nalaze, ne znam sve šta se može reciklirati ili iskoristiti, umijesto da država i na ovome nešto zaradi, treba da još izgubi. Koja bi to država na svijetu dozvolila. Znam, ja da ta vozila ne bi mogla prodavati.kada može sve u ovim vremenima, zašto ne bi i na ovakav način ih se otarasila. Upoznat, sam koliko oni smetaju, zauzimaju prostora pojedinim organima, policiji, carini,sudovima, sva je sreća pa ne plaćaju skladištenja. Neka neko ode u državu Republika Kosovo, pa od njih nauči kako se to radi, bio sam tamo svjedok, sve placevi i vlasnik oduzetog vozila plaća placarinu, pa izvoli dok se postupak ne okonča, a nije mala cifra.

    Odgovori
  2. novi 1. Septembra 2011. 11:10

    Prospast. Dobra fora to u Srpskoj pokrajini Kosovo.

    Odgovori
Ostavi komentar Otkaži

NE PROPUSTITE
Capital teme

Suđenje za propast Bobar banke devet godina na aparatima

8. Decembra 2025. — 15:2004 minute čitanja

Gotovo devet godina nakon podizanja optužnice, suđenje za propast „Bobar banke“ i dalje se razvlači bez presude

Petrović: Samo da RiTE Ugljevik izdrži muku do 1. aprila

8. Decembra 2025. — 14:30

Tržišni inspektori kontrolišu teroriste

8. Decembra 2025. — 14:06

RiTE „Ugljevik“ nema zaliha uglja ni za dan rada

8. Decembra 2025. — 12:15

Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH, Journalism Trust Inicijative i Reporters Shields Network.

Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
  • Uređivačka politika
  • O nama
  • Impressum
  • Kontakt
  • Marketing
  • Piši za Capital
  • ENERGETIKA RS
  • SLOBODNO
Copyright © 2025 Capital.ba - ISSN 2744-225X. Sva prava rezervisana.
Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH.

Unesite iznad pojam sa pretragu i pritisnite Enter za pretragu. Pritisnite Esc ili X da otkažete.