BERLIN – Audi je u prvih devet mjeseci ove godine snažno povećao prodaju i promet, ali je zaradio 26 odsto manje nego u uporedivom periodu 2022.
Dio profita su pojeli veći troškovi, a dio je otišao u investicije, rekao je u petak finansijski direktor koncerna Jirgen Ritersberger i uglavnom potvrdio godišnju prognozu.
Ćerka firma kocerna Folksvagen, Audi je prodao 16 odsto više vozila, 1,4 miliona, smanjivši jaz prema konkurentsima BMW i Mercedes.
Promet je porastao za 13 odsto, na 50,4 milijarde evra, ali je operativni profit pao za 26 odsto, odnosno za 4,6 milijardi evra. Dobit je posle oporezivanja pala sa 5,8 na 4,5 milijardi evra.
Marka Audi je ostvarila profitnu maržu od samo 7,3 odsto prometa. Zajedno sa brendovima Bentli, Lamborgini i Dukati, Audi je imao 9,1 odsto i tako dosegao donju granicu zacrtanog plana.
Ritersberger na osnovu brojki iz prodaje predviđa “snažan četvrti kvartal”.
Godišnji cilj Audija je rast prodaje sa 1,8 na 1,9 miliona automobila, prometa sa 69 na 72 milijarde evra i profitna marža iznad devet odsto.