BEOGRAD, Da li izgradnja kilometra autoputa kroz brdovit kraj, od Ljiga preko Takova do Čačka, vrijedi 7,5 miliona evra? Da li kilometar Koridora 11 košta isto toliko kroz ravnicu između Obrenovca i Ljiga, kao što je procijenila jedna strana kompanija? Ili je realno da bude 2,5 miliona evra manje, pita, ali i odgovara Velimir Ilić, ministar građevinarstva i urbanizma Srbije?
– Ne mogu asfalt, tampon, čelik i radna snaga da budu duplo skuplji nego na drugim mjestima. Ako domaći konzorcijum kaže da može da radi za 4,5 miliona evra po kilometru, onda ova dionica ne može da košta više od pet miliona evra – obrazložio je Ilić svoju prochenu.
Šta, zapravo, utiče na cijenu autoputa?
Goran Rodić, sekretar Udruženja za građevinarstvo Privredne komore Srbije, kaže da na cijenu autoputa utiče konfiguracija terena, trasa, da li ima mostova, tunela, nadvožnjaka i da li je urađena eksproprijacija. On smatra da je Koridor 11 skuplji, jer je dosta zahtjevniji za građenje nego Koridor 10, izuzimajući Sićevačku i Grdeličku klisuru.
– Dobar projekat, premjer i predračun radova pola su posla. Kada tako odredite vrijednost investicije, ponuđene cijene radova mogu da budu oko 10 odsto više ili niže. Problem je ako bez projekata, eksproprijacije i valjane analize krećete u prikupljanje ponuda. Postoji opasnost da dobijete damping cijene, kao što nam se desilo na južnim dionicama Koridora 10 ili nerealno visoke cijene – kaže Rodić. Politika