LONDON, Za kupovinu preko Interneta čak 43 odsto Britanaca se odlučuje u alkoholisanom stanju, zaključak je ankete kompanije “Kelkoo”, čije je rezultate objavio dnevnik “Dejli Telegraf”.
Četvrtina anketiranih je priznala da su se odlučilil za onlajn šoping samo zato što su popili malo više, a petina “pijanih kupaca” narednog dana se uopšte ne sjeća šta su poručili iz onlajn prodavnice.
Istraživači ističu da ljudi u alkoholisanom stanju osim odjeće i obuće kupuju videoigrice, filmove i knjige, a jedan od anketiranih je priznao da je u pijanom stanju kupio čamac.
Prema saznanjima sajta “Kelkoo” koji prati cijene usluga, pijane kupovine su najbrojnije od 23 sata do jedan ujutru, objavljeno je na ruskom sajtu “Lenta.ru”.
Kako ukazuje Njujork Tajms u svom komenatru posvećenom toj pojavi, špic trgovanja na “eBay” je u periodu od 18.30 do 22.30 časova po lokalnom vremenu. Predstavnik internet prodavnice je potvrdio za njujorški dnevnik da je najvećim dijelom za to zaslužna “pijana kupovina”.
Sistem “ChanelAdvisor”, koji plasira prlatformu za onlajn trgovanje, navodi da su najbrojnije kupovine oko 20 časova, pri čemu raste udio kasnijih kupovina od 21 do 24 časova.
Njujork Tajms citira prsihijatra koji upozorava da onlajn kupovine u pijanom stanju mogu opasno da poljuljaju finansijsko stanje kupca. Za razliku od “realne” kupovine, alkoholisani internet korisnik nema mjeru i kupuje više nego što mu je potrebno.
Problem “pijane kupovine” prisutan je i van Interneta. U julu 2011. godine njorška prodavnica životinja u blizini barova je zabranila prodaju štenadi pijanim kupcima. Vlasnik prodavnice smatra da se takvi ljudi nepromišljeno odlučuju na kupovinu kućnog ljubimca. Tanjug