SEUL, Akcije južnokorejske kompanije Hjundai-Kia počele su ovogodišnje trgovanje na berzi u Seulu padom vrijednosti od bezmalo četiri odsto.
Tržište je tako reagovalo na novogodišnju “poslanicu” 75-godišnjeg šefa Hjundaia Čung Mong zaposlenima centrale u Seulu. On im je rekao da će tempo rasta prodaje ove godine usporiti treću godinu za redom i to na četiri odsto. To bi bio najsporiji rast još od 2003. godine.
Dvojac Hjundai-Kia bi, prema procjenama, ove godine u svijetu mogao da proda 7,86 miliona vozila i da u globalnom poretku ponovo zauzme peto mjesto. Oslanja se na modernizovane verzije svojih ključnih modela “dženezis” (Genesis) i “sonata” i na to da će osjetno povećati proizvodne kapacitete u Kini.
Predviđeni tempo rasta prodaje Hjundai-Kie je uglavnom u skladu sa očekivanim rastom svjetskog tržišta. Međutim, investitori su u pretkriznom periodu navikli na dvocifrenu dinamiku rasta. (U 2010. godini rast je dostigao 24 odsto, podsjećaju agencije).
Korejcima je u tome pomagao slabiji kurs vona. Zahvaljujući njemu uspjeli su da ostave za sobom glavne japanske konkurente na izvoznim tržištima.
Međutim, sada je obratno. Južnokorejski von je u odnosu na japanski jen prošle godine ojačao za više od 22 odsto. Japanski proizvođači automobila na čelu sa Tojotom, mogu stranim kupcima da ponude povoljnije cijene.
Korejski von, nasuprot tome, poskupljuje. Za dvojac Hjundai-Kia to je veliki izazov. Tim prije što se oko dvije trećine automobila proizvedenih u Južnoj Koreji izvozi, a to je mnogo veći udio nego u slučaju japanske konkurencije. Tanjug