SARAJEVO, Ministar transporta i komunikacija BiH Ismir Jusko i entitetski resorni ministri Neđo Trninić i Denis Lasić nisu juče dogovorili definitivnu trasu brzog puta Sarajevo-Beograd, ali je dogovoreno da o ovoj temi do 20. jula bude održan sastanak na kojem bi učestvovali premijeri Republike Srpske Željka Cvijanović i Federacije BiH Fadil Novalić.
“Do tada ćemo pripremiti informaciju sa sastanka. Uključićemo i predstavnike Evropske komisije koji prave projektnu dokumentaciju u vezi sa ovom rutom, tako da će u idući sastanak o toj temi biti uključeni i entitetski premijeri i predsjedavajući Savjeta ministara BiH Denis Zvizdić”, rekao je Jusko novinarima nakon današnjeg sastanka u Sarajevu.
On je naveo da će od predstavnika Turske zatražiti zvaničnu informaciju o tome koliko novaca stoji na raspolaganju za finansiranje gradnje brzog puta od Sarajeva do Beograda i o načinu finansiranja projekta.
Ministar saobraćaja i veza Republike Srpske Neđo Trninić izjavio da je u vezi sa putnim povezivanjem Sarajeva i Beograda najaktuelnija priča od Sarajeva prema Vardištu.
“To nije sporno nikome. Početna tačka jeste Sarajevo, a krajnja Vardište i imamo dvije varijante – kroz Republiku Srpsku od Sarajeva preko Pala, Rogatice, Sokoca, Višegrad do Vardišta – a druga je preko Mesića i Goražda”, rekao je Trninić.
On je dodao da danas nije bilo spremnosti da se dogovori konačno rješenje jer je ovo pitanje neophodno dići na viši nivo i doći do rješenja koja je varijanta prioritetna.
“Neću reći koja je bolja ili lošija, jer su obje varijante dobre budući da povezuju zemlje, ljude, privrede i gradove. U ovom momentu nam nije ni bila namjera da definitivno dogovorimo”, rekao je Trninić.
On je napomenuo da je trenutni stav Vlade Republike Srpske u vezi sa rutom puta Sarajevo-Beograd planiran strateškim dokumentima, odnosno Prostornim planom i Strategijom transporta Republike Srpske koja je sastavni dio Stategije transporta BiH.
“Da bi imali drugačiji stav to mora proći određenu proceduru, pod uslovom da se entitetski ministri dogovore i da se započne takva aktivnost da se to promijeni u našim stratškim dokumentima. Prema Ustavu i Dejtonskom sporazumu, vlasnici infrastrukture su entiteti i ministar Jusko je pokazao izuzetno dobru volju, ali je konačna riječ na entitetima jer će oni vraćati kredite i nositi taj teret nezavisno od toga ko će biti finansijer”, kaže Trninić.
Lasić je rekao da su na sastanku predočene dvije varijante buduće trase prihvatljive za federaciju – jedna koja od Sarajeva vodi ka Beogradu preko Žepča, Tuzle, Brčkog i Bijeljine, a druga od Sarajeva preko Višegrada, ali da ta eventualna trasa ne zaobiđe područje Goražda. Srna