BANJALUKA, Avioni natovareni govedinom do daljnjeg neće poletjeti za Tursku sa banjalučkog aerodroma. Otkako je aerodrom iz Tuzle prošao na tenderu za ovogodišnji nastavak izvoza mesa, u Mahovljanima je sve krenulo nizbrdo. Ostali su praznih šaka i izgubili prihod od nekoliko stotina hiljada maraka.
“Ono što je tu tragičnije i što meni i mom timu prvih ljudi i svim zaposlenim radnicima teže pada, je to što smo zaista uradili na jedan iznimno korektan način bez jedne jedine zamjerke i bez ijednog promašaja u tom poslu i realizaciji”, kaže Miroslav Janjić, direktor Aerodroma Banjaluka.
Vlasti iz Srpske kao glavnog krivca za gubitak važnog posla optužile su ministra spoljne trgovine i ekonomskih odnosa BiH.
Mirko Šarović tvrdi da nije kriv. Krah poslovanja banjalučkog aerodroma je, poručuje, prouzrokovan time što je prevoznik iz Turske sa kojim su potpisali ugovor, jednostavno prestao da radi, a njegovim stopama nastavio Turkish Airlines.
“Vi da dobijete posao za izvoz mesa u Tursku, ne biste pitali Ministarstvo sa kog aerodroma ćete to da radite, već biste tražili najpovoljniju varijantu.Mi smo menadžment banjalučlkog aerodroma usmjeravali da sklopi aranžman sa Turkišom”, objašnjava Mirko Šarović, ministar spoljne trgovine i ekonomskih odnosa BiH.
Janjić priznaje da mu je Šarović dao neka uputstva. Ipak, kaže, nije mu najjasnije šta sada da radi.
“Ja nemam dovoljno podataka u ovom trenutku, osim da imam volju i želju i hoću i da razgovaram sa svima”, kaže Miroslav Janjić, direktor Aerodroma Banjaluka.
Uz banjalučki aerodrom stalo je i Ministarstvo saobraćaja RS. I oni ponovo upiru prst u Sarajevo.
“Na ovaj način je narušen paritet između Republike Srpske i Federacije BiH. Politička je odluka da se transport mesa za Tursku vrši sa Tuzlanskog aerodroma, iako ovaj aerodrom ne ispunjava uslove. Naš je stav da i dalje Aerodrom Tuzla ne ispunjava uslove za prevoz mesa”, navode iz Ministarstva saobraćaja RS.
Šarović odgovara da je njegovo ministarstvo tu samo da obezbijedi pretpostavke izvoza, i da ne može nikome da namješta poslove. Gubitak svakodnevnih kargo letova, i mogućnosti izvoza više od pet hiljada tona mesa godišnje, kaže, stvar je poslovnih poteza. Banjalučki aerodrom za sada sarađuje samo sa Er Srbijom.
Sa piste banjalučkog aerodroma juče nije poletio nijedan avion. Jedini let koji ga trenutno održava u životu je onaj za Beograd koji saobraća pet puta sedmično. ATV
8 komentara
Molimo Vas da pročitate sledeća pravila prije komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]
Ma treba i ovaj jedan da ukinu, najlakše je svoju nesposobnost sakrivati upiranjem prstom u druge.
Kako su toliko nesposobni pa da ne mogu organizovati prevoz kao sarajevski, tuzlanski, mostarski aerodromi pa imaju ryan air, wizz air…?
Kako jedan? Tako govore neprijatelji Srpske, a neće da vide aerodrom u Trebinju sa koga svakodnevno polijeću komarci, koji kad tamo polete, slete na Banjalučki aerodrom.
Smijem li citirati jedno poljoprivrednika, i velikana misli u 21-om vijeku:
“Srpski narod treba je*ati”.
Covjek je sve rekao.
Ovo je primjer šta se dešava kada se namješteni nesposobni i poslušnički kadrovi, nadju oči u oči sa zakonima tržišta.
Ako nisi vrijedan, inteligentan i pun novih ideja i načina, fleksibilan, komunikativan, u korak sa vremenom i trendovima, nećeš napredovati.
Štaviše, velike su šanse da propadneš, ili da samo životariš.
Banke, osiguranja, aerodromi, telekomunikacije, elektroprivreda, šume.
Za pametan i POŠTEN tim ekonomista – čist zicer, rudnik zlata sa debelom i dubokom, nepresušnom žilom.
Kod nas se ipak ta preduzeća bore sa negativnim poslovanjem.
Zaista smo vanserijski.
“Politička je odluka da se transport mesa za Tursku vrši sa Tuzlanskog aerodroma, iako ovaj aerodrom ne ispunjava uslove. Naš je stav da i dalje Aerodrom Tuzla ne ispunjava uslove za prevoz mesa”
Koga zanima vaš stav. Kao ne ispunjava uslove??? Žašto ne kaže koje uslove. Tuzlanski aerodrom ima linije sa mnogo evropski gradova, a sad ne ispunjava uslove za isporuku mesa. Nigdje veze
Kako ih nije sramota kukati??Zašto Banjalučki aerodrom nije omogućio kompanijama Wizz air Rayan air poslovanje kao Tuzlanski aerodrom.Uostalom zar ne možete organizovati transport govedine do Ruske federacije.
Cinjenica je da uprava banjaluckog aerodroma ne vrijedi nista. To nije jasno jedino ministru i predsjedniku vlade.