BEOGRAD – Potrošićemo svaki dolar ruskog kredita, i nema razloga da to ne učinimo ukoliko se u pregovorima srpskog i ruskog ministrastva finansija dogovori produžetak roka za korišćenje ovog zajma u iznosu od 800 miliona dolara, izjavila je ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović.
Ona je, u intervjuu za “Politiku”, tim riječima odgovorila na pitanje da li je za Srbiju reputacioni rizik ako i poslije produžetka roka ne bude bila u stanju da potroši odobrena sredstva.
“Ne postoji nijedan razlog da se ne ispoštuju rokovi. O ruskom kreditu pregovaralo se od 2008. i nijedan jedini dolar nije povučen do dolaska ove vlade 2013.”, kaže ona.
„Prošle godine obnovili smo 120 od ukupno 3.000 kilometara pruge a ove godine još 170“, rekla je ministarka Mihajlović i dodala da to nije dovoljno, ali ćemo gledati da modernizujemo sve strateške pravce.
Ona je istakla da nema više dionica pruga na kojima se vozovi kreću brzinom od 10 km na sat, mada ima onih na kojima se kreću 30 do 40 km na sat.
Upitno je zašto ruska željeznica ne može da izgradi do kraja 2017. stotinak kilometara pruge, a u Sibiru su izgradili na hiljade kilometara, ministarka je rekla:
“Toliko vremena treba da na pruzi Stara Pazova-Novi Sad bude izgrađen tunel od 2,2 km i vijadukt dug gotovo šest kilometara. Zato ova deonica košta 338 miliona dolara. Niko nije rekao da je to krivica ruske železnice, već da ne može u jednoj godini da nadoknadi sve što pre toga nije urađeno. Zbog toga je prirodno da se taj kredit produži”.
Mihajlovićeva je, takođe, napomenula da se radi projekat povezivanja Kragujevca sa Koridorom 10, što je Fijatu obećano još 2008, i da će šest kilometara puta biti otvoreno tokom avgusta.
Prema njenim riječima, procjena je da do maja 2017. možemo da završimo i ovaj posao.
Na pitanje da li je veći prioritet povezivanje Kragujevca ili Prištine sa autoputem, na čemu insistira Evropa, Mihajlović odgovara da je to nešto na čemu i mi insistiramo, ne samo EU.
“Najvažnije za Srbiju jeste da iskoristi svoj geografski položaj. To je dobro i za naše ljude koji tamo žive. Tek radimo dokumentaciju za taj projekat koji finansira EU. Srbija ni ove, ni naredne godine nema novca da finansira autoput Niš-Priština”, kaže ona.
Odgovarajući na pitanje zašto bismo se mi zaduživali za nešto što je prioritet Prištine, ona navodi da ne radimo to zbog Prištine, već zbog građana.
“Svaki izlazak do bilo koje luke nam je važan, kao što je luka u Albaniji, ili kao što nam je važan izlazak u luku Bar na Koridoru 11”, kaže Mihajlović.
“Jedino što će nas sačekati sledeće godine kada je o Koridoru 10 reč jeste deo kroz Grdeličku klisuru i tunel koji ide kroz nju. Taj tunel je najteži deo koridora”, navodi ministarka.
Komentarišući pitanje da bi neko i njoj mogao da kaže da je probila rokove, za šta je kritikovala svog predhodnika Milutina Mrkonjića, ministarka je rekla: “E baš bih volela to da čujem”.
“Ponosna sam na ono što smo uradili u prethodne dve godine. Izgrađene kilometre autoputa ne možete da sakrijete. To vide naši građani kada krenu u Grčku, vide koliko se radi na istočnm i južnom kraku Koridora 10. Pre nas u železničku infrastrukturu decenijama nije ulagano”, rekla je ona. RTV