BANJALUKA, Generalna direktorica i predsjednica uprave Vienna Insurance Group (VIG) Elisabeth Stadler rekla je u intervjuu za poslovni portal CAPITAL.ba da je zadovoljna poslovnim rezultatima Grupe u prvom kvartalu ove godine, te najavila širenje na neka tržišta u našem okruženju. Govoreći o poslovanju Wiener osiguranja, člana VIG grupe, Stadler je rekla da je ponosna na njihova ostvarenja.
CAPITAL: Možete li nam dati kraći pregled Vaše grupacije Vienna Insurance Group?
STADLER: Vienna Insurance Group posluje u centralnoj i istočnoj Evropi već više od 25 godina, i mi smo jedna od vodećih osiguravajućih grupa u regionu koja kotira na berzi. U 2015. godini ostvarili smo premiju u iznosu više od devet milijardi evra, što nas postavlja na prvo mjesto na našim ključnim tržištima. Sa skoro 23.000 zaposlenih i približno 50 kompanija članica Grupacije u ukupno 25 zemalja, mi nudimo jednu široku paletu proizvoda i usluga usmjerenih ka klijentu, kroz sve linije poslovanja – osiguranje imovine i osiguranje od nezgode, kao i životno i zdravstveno osiguranje. Međutim, suštinski faktor koji razlikuje VIG od drugih osiguravajućih kuća koje posluju na međunarodnom planu jeste multi-brend strategija i lokalni menadžement. Mi se oslanjamo na naše lokalne menadžere, koji najbolje poznaju svoje tržište.
CAPITAL: Prva ste žena na čelu Vienna Insurance Group. Možete li nam predstaviti vaše dosadašnje iskustvo i kakvi su vaši planovi za ovu Grupu u budućnosti?
STADLER: Kada sam preuzela funkciju generalne direktorice Vienna Insurance Group, željela sam da dobijem potpunu sliku i puni uvid u cijelu Grupaciju. Stoga smo uradili jednu inicijalnu reviziju strategije, i zadovoljstvo mi je da kažem da Grupacija može da se razvija na čvrstoj osnovi. Zbog toga ćemo nastaviti sa našom dokazanom strategijom – fokusirajući se na Austriju i centralnu i istočnu Evropu, i već spomenut lokalni menadžement, a što u osnovi znači da su lokalni menadžeri osposobljeni i odgovorni u svakom smislu. Takođe, naša multi-brend strategija kao i politika višekanalne distribucije ostaju nepromijenjene. I na kraju, i dalje se držimo našeg konzervativnog pristupa investiranju i reosiguranju.
CAPITAL: Vienna Insurance Group najavila je detaljnu analizu svih svojih 25 tržišta na kojima posluje radi sagledavanja potencijala za rast. Da li već imate neke pokazatelje?
STADLER: Mi smo već počeli pažljivo ispitivati potencijal svih naših 25 tržišta za rast do kraja 2016. godine, a što podrazumijeva organski rast ili rast putem akvizicija. Držeći se generalne strategije, odlučili smo da uvedemo određene suptilne promjene. One odražavaju promijenjeno ekonomsko okruženje i uslove u kojima osiguravajuće kompanije moraju da posluju u današnje vrijeme. U toj inicijalnoj reviziji, identifikovali smo četiri tržišta koja pokazuju jak ekonomski razvoj i naš je cilj da na njima povećamo udio u tržištu – bilo organski ili putem akvizicija. Ta tržišta su Hrvatska, Mađarska, Poljska i Srbija.
CAPITAL: Da li VIG planira povećanje tržišnog učešća na nekim tržištima, ili možda povlačenje sa nekih tržišta?
STADLER: Akvizicije će se raditi tamo gdje se čini da za to ima ekonomskog smisla za nas, odnosno gdje nam to omogućava da brže postignemo željenu poziciju na tržištu. Fokus je takođe na profitabilnosti, a ukoliko određena akvizicija ne bude izgledala profitabilno, mi nećemo ni ulagati. Mi smo u potpunosti posvećeni svim tržištima na kojima je VIG trenutno prisutan.
CAPITAL: Kakvi su poslovni rezultati Grupe u prvom kvartalu ove godine?
STADLER: Vienna Insurance Group je ostvarila rezultat koji je bio manje ili više očekivan na početku 2016. godine. Zabilježili smo premiju u od 2,7 milijarde evra, što predstavlja porast od 3,2 odsto, isključujući poslovanje u segmentu jednokratnih premija. Premija je ukupno blago opala za 1,8 odosto. Naš kombinovani racio je ostao na 97,8 odsto, što je zadovoljavajuće te je dobit (prije poreza) iznosila 101,5 milijardi evra. Generalno govoreći, okruženje sa malim kamatanim stopama opteretilo je naš finansijski rezultat i mi očekujemo da će ovaj efekat trajati i u preostalom dijelu 2016. godine. Međutim, mi smo na putu da ostvarimo naše ciljeve.
CAPITAL: Kako ste zadovoljni radom Wiener osiguranja VIG?
STADLER: Moram da istaknem izuzetne napore koje su Uprava Wiener osiguranja i cijeli tim uložili u razvoj kompanije u nekoliko proteklih godina, od kada su članovi VIG grupacije. Počevši sa promjenom imena i rebrendiranjem, preko implementacije novih procesa u rješavanju šteta, izvještanju, informacionim tehnologijama, itd. Međutim, usljed veoma specifične strukture vlasti u državi, Bosna i Hercegovina je tržište koje je znatno drugačije od većine naših drugih tržišta. Uzimajući to u obzir, možemo biti ponosni na ostvarenja Wiener osiguranja.
CAPITAL: Kakvi su planovi kada je u pitanju naše tržište?
STADLER: Premda je ovo prilično malo tržište, postoji veliki potencijal u lokalnim poslovima osiguranja. Dozvolite mi da navedem jedan primjer: iznos ukupne premije osiguranja po glavi stanovnika – prosječni ukupni godišnji iznos novca koji se potroši na osiguravajuće proizvode – iznosi oko 63 vera u Bosni i Hercegovini. Sa druge strane, u Austriji ljudi potroše oko 2.000 evra na osiguranje, a u zemljama poput Njemačke ili Francuske, čak i više. VIG će doprinijeti razvoju tržišta osiguranja Bosne i Hercegovine, kao što smo to činili i ranije u mnogim zemljama u regionu.
CAPITAL: Koliko ste upoznati sa zakonima koji regulišu oblast osiguranja u RS i BiH i da li će BiH na putu za EU morati usklađivati i zakone koji regulišu oblast osiguranja i šta konkretno?
STADLER: Mi smo, naravno, svjesni posebnih zakona o osiguranju i regulatornih organa u dva entiteta ove zemlje, dok Wiener osiguranje jedinstveno posluje u cijeloj državi. Bosna i Hercegovina je još uvijek mlada država, a razvoj vladinih struktura i zakonodavstva je jedan dug i neprekidan proces. Mi smo vidjeli i bili dio ovakvih razvoja na mnogim tržištima centralne i istočne Evrope. Potpuno sam uvjerena da će Bosna i Hercegovina nastaviti da prati putanju prosperitetne budućnosti u okviru Evropske zajednice.
CAPITAL: Došlo je do promjene na čelu grupacije sa vašim dolaskom, koje bi po vašem mišljenju bile glavne kompetencije koje vodeći ljudi osiguravajućih kompanija treba da imaju u današnje vrijeme puno izazova?
STADLER: Vjerujem da bi ljudi koji vode druge ljude trebali da imaju empatiju da prihvataju drugačija mišljenja – bilo da je riječ o osiguravajućoj kompaniji, banci ili prodavnici. Profesionalne i društvene kompetencije, liderstvo, kao i analitičko i strukturisano mišljenje, su ključ uspjeha. Moj pristup liderstvu je da pažljvo slušam svoj tim i onda donesem odluku koje se pridržavam.
CAPITAL
2 komentara
Molimo Vas da pročitate sledeća pravila prije komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]
Hoce li suput biti novi direktor
Nece!!! U Srbijanskim i Republikosrpskim DA, cak je i pozeljan da napravi velike gubitke na kraju perioda, a da vrhuska uziva tokom godine, ali u vecinskom Austrijskom NNNEEE!