SARAJEVO/BANJALUKA, Savjet ministara BiH podržao je juče izmjene Zakona o akcizama BiH, kojim je predviđeno povećanje tog nameta na gorivo i auto-gas za 15 feninga po litru, što je izazvalo revolt prevoznika i privrednika.
Predviđeno je da deset feninga po litru goriva bude izdvajano za izgradnju autoputeva, a preostalih pet feninga za magistralne i regionalne puteve.
Upravni odbor Uprave za indirektno oporezivanje (UIO) BiH usvojio je u februaru prijedlog za povećanje akcize na naftu i naftne derivate, pivo i alkoholna pića i prirodne rakije. U martu je predloženo povećanje akcize i na bezalkoholna gazirana pića.
Predstavnici poslovnih asocijacija i privrednici su se usprotivili novim nametima upozorivši da bi bili pogubni za domaću privredu, ali njihov glas nije došao do ministara.
Predsjednik Privredne komore RS Borko Đurić je ocijenio da je ovo samo jedan u nizu nameta koji pogađaju privrednike, što ne ide u prilog tvrdnjama vlasti da žele da rasterete privredu i omoguće razvoj i napredak.
– To su opterećenja koja utiču na poslovanje svih. Stalno se priča o rasterećenju privrede, a svaki put na neki način uvode novo opterećenje. Jedno se priča, a drugo radi – rekao je Đurić.
On smatra da će novi nameti uz već previsoke postojeće vjerovatno natjerati dio privrednika u sivu zonu, što znači da neće plaćati ni obaveze državi.
– To je sigurno veća šteta od koristi koja se želi dobiti uvođenjem akciza – zaključio je Đurić.
Novi namet posebno će pogoditi prevoznike, koji su više puta apelovali na Savjet ministara BiH i Ministarstvo saobraćaja i veza RS da odbace prijedlog UIO.
– Prevoznici u BiH izdvajaju najviše novca za putarinu, ali nadležnim institucijama ni to nije bilo dovoljno, jer su budžeti prazni. Sumnjam i da će novac koji se slije od dodatne akcize biti upotrijebljen za unapređenje putne infrastrukture – kazao je predsjednik Udruženja prevoznika za unutrašnji i međunarodni transport RS Nikola Grbić i dodao da će prevoznici o narednim koracima odlučiti nakon sastanka koji bi mogao biti održan tokom vikenda.
Poslije zelenog svjetla Savjeta ministara podržane izmjene zakona će biti dostavljene Parlamentu BiH na razmatranje po hitnoj proceduri.
Odluke
Savjet ministara BiH usvojio je i informaciju Direkcije za ekonomsko planiranje o perspektivama za BiH od 2017. do 2019. godine. Ekonomski rast u 2017. godini je usljed očekivanog ekonomskog rasta partnera i reformi procijenjen na 3,5 odsto. Ministri su usvojili i politiku o ograničavanju javne potrošnje na plate i naknade zaposlenih u institucijama BiH. Glas Srpske
2 komentara
Molimo Vas da pročitate sledeća pravila prije komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]
Šta ima pogađati prevoznike? Oni su cijene linijskog prevoza formirali kad je gorivo bilo 2.3 KM po litri, sad je 1.7 KM. Radnicima su, kako čujem, još i povećali broj prekovremenih sati koje, naravno, ne plaćaju.
Ja mislim da je ovaj namet mali, treba akcize dignuti na marku. Trebamo svi da radimo za državu mislim oko dve trećine stanovnika jer nas je jedna trećina već iselila.
Jedna trećina će izumrijeti od bijede i bolest i ostatak će biti lako riješiti. Tada će režim uživati u plodovima svog rada.