SARAJEVO, Nema smisla oživljavati mrtvaca i stečaj u avio-kompaniji “BH Airlines” biće pokrenut vrlo brzo, sigurno ovaj mjesec.
Kazao je to ministar prometa i komunikacija FBiH Denis Lasić, nakon što je Vlada FBiH zadužila Međunarodni aerodrom Sarajevo da razmotri mogućnost za pokretanje stečaja nad “BH Airlinesom”. Ipak, Međunarodni aerodrom Sarajevo još nije dobio ovakav zvaničan akt od Vlade FBiH.
Lasić je rekao da su imovina i kapital “BH Airlinesa” vrijedni oko 18 miliona KM, uključujući i “jedan i po avion”, a kompanija sa druge strane ima više od 40 miliona KM dugova.
“Stanje u ‘BH Airlinesu’ je izrazito teško. To smo zatekli 2015. godine kada smo došli. Čak je od 2006. godine sve krenulo nizbrdo. Vlada FBiH nema interventnih sredstava da bi sanirala potraživanja. Dokapitalizacija koja se desila bila je samo kap vode”, dodao je Lasić i podsjetio da je “BH Airlines” potpuno stao prije tri mjeseca i da je kvalificirani kadar “iscurio”.
On nije mogao precizno odgovoriti koliko je do sada iz budžeta FBiH dato novca za “BH Airlines” kroz redovne subvencije.
Lasić je istakao da će od stečajne mase biti saniran dio potraživanja, te da su ranije pokušavali naći nekoga da preuzme ovu avio-kompaniju, ali u tome nisu uspjeli.
Iz Vlade FBiH je saopšteno da su firmi zbog neizmirenih obaveza isključeni struja, telefoni, te je onemogućen i pristup uredima u sjedištu preduzeća, a izradu izvještaja o poslovanju je teško očekivati zbog nedostatka kadra i drugih problema.
Iz Međunarodnog aerodroma Sarajevo nam je odgovoreno da će, kada dobiju zvaničan akt od Vlade FBiH, pokrenuti aktivnosti na razmatranju mogućnosti za pokretanje stečaja, te o daljim koracima obavijestiti Vladu.
Na pitanje o preuzimanju radnika “BH Airlinesa”, što je bio zaključak Vlade FBiH iz prošle godine, naglasili su da je kod njih od prije nekoliko dana, od 1. februara, počelo da radi 26 radnika domaće avio-kompanije.
Enver Bijedić, bivši ministar prometa i komunikacija FBiH, na pitanje da li su za sadašnju situaciju krivi menadžment i Vlada FBiH, odgovorio je da se akumuliralo više faktora, te da je partner iz Turske više gledao sebe pa je uzimao komercijalne letove. Kazao je i da se male avio-kompanje iz okruženja gase ili su pred gašenjem.
“Ipak, mislim da bi stečaj mogao da ide u pravcu ozdravljenja fuzijom sa sarajevskim aerodromom”, dodao je Bijedić.
Kompanija “BH Airlines” najviše duguje firmi HETA, blizu 25,5 miliona KM, iz ugovora o finansijskom lizingu za dva aviona, a potom Međunarodnom aerodromu Sarajevo oko 6,5 miliona KM, stranim dobavljačima oko 4,2 miliona KM, radnicima 2,7 miliona KM, te “BH pošti” oko 1,4 miliona KM.
Revizorski izvještaji o radu “BH Airlinesa” proteklih godina, koje je uradio Ured za reviziju institucija u FBiH, bili su negativni. I u posljednjem, rađenom za 2013. godinu, revizori su naveli da su zbog neefikasnog rukovođenja i pasivnog odnosa predstavnika državnog kapitala u organima upravljanja, posebno nakon raskida ugovora o dokapitalizaciji s “Turkish Airlinesom”, nastali veliki gubici u poslovanju, dok je imovina beznačajna.
“Gubitak kompanije je u 2009. godini, nakon dokapitalizacije i uključivanja u flotu aviona strateškog partnera, povećan za šest puta, a u 2010. godini čak za deset puta u odnosu na godinu prije dokapitalizacije”, naglasili su revizori.
Nismo uspjeli doći do predsjednika Sindikata “BH Airlinesa” Elvisa Žige. Ranije su predstavnici radnika isticali da stečaj i likvidaciju neće prihvatiti. Nezavisne novine