LOS ANĐELES, Jahu, nekadašnji vladar interneta i lider kada je riječ o elektronskoj pošti, pretraživanju i onlajn vijestima, trenutno se nalazi u veoma teškoj situaciji.
Ovaj gigant izgubio je bitku sa trenutno dominantnim Guglom i Fejsbukom.
Jahu je 1990-ih i početkom 2000-ih godina dominirao internetskom medijskom scenom, ali je vrijednost i prodaja te kompanije od 2008. godine drastično opala. Zarada Jahua 2008. godine iznosila je 7,2 milijarde dolara, a 2015. godine tek 4,6 milijardi dolara, prenosi Bi-Bi-Si.
Najveći razlog za takvo stanje je dominacija oglašavanja Gugla i Fejsbuka, koji su preuzeli prostor gdje je Jahu imao značajne prihode. U međuvremenu se u toj kompaniji promijenilo nekoliko izvršnih direktora koji su pokušali da izvrše reforme, ali bez ikakvih značajnijih rezultata.
Analitičari predviđaju da, ukoliko se nastavi taj trend, može doći do otpuštanja i izvršne direktorke Marise Majer, ili čak do gašenja ovog brenda.
Kompaniju Jahu osnovali su 1994. godine bivši studenti Stanford univerziteta, pa je samim tim u početku funkcionisao kao jedan od prvih veb portala. Međutim, vremenom je Jahu izgubio trku sa novim, inovativnijim rivalima kao što su Džimejl, Hotmejl, a na kraju i sa Votsapom ili Vičetom. Opadanju popularnosti Jahua dodatno su doprinijeli Fejsbuk i Tviter.
Vrijednost Jahua iznosi blizu 33 milijarde dolara, ali većina otpada na udio koji ta kompanija ima u kineskoj internet kompaniji Alibaba. Nekoliko najvećih akcionara u Jahuu smatraju da izvršna direktorka Majer i njeni saradnici moraju otići, kao i da se sprovede prodaja temeljnog poslovanja koje uključuje poslove vezane za pretraživanje i oglašavanje. Osim toga, najavljeno je i otpuštanje 10 odsto zaposlenih. Klix.ba