VAŠINGTON, Kompanije obično žele da njihove reklame dođu do što većeg broja ljudi, ali Koka-Kolinu novu reklamu može da dešifruje svega pet odsto svjetske populacije.
Najveći proizvođač bezalkoholnih pića Koka-Kola nedavno je plasirala oglas sa porukom koju jasno mogu da vide samo ljudi koji ne raspoznaju sve boje.
Na limenci je naime, reklama koja većini ljudi izgleda kao slika sa velikim krugom u kome je mnogo manjih krugova zelene i braon boje.
Međutim, slika otkriva reč “life”, ali samo ljudi koji su daltonisti mogu da pročitaju tu poruku. Riječ je o reklamnoj kampanji u Danskoj za novi proizvod “koka-kola lajf” u kome se kao zamjena za šećer koristi “stevija”
Prema istraživanju lokalne agencije, neobičnu sliku može da vidi 17 ispitanika starosti od 10 do 60 godina.
Daltonizam je uobičajen izraz za poremećaj prepoznavanja boja. Ljudi sa ovim poremećajem trpe posljedice u svim oblastima života i ne mogu da rade u preko 150 različitih zanimanja. B92