VOLFSBURG, Njemačka automobilska kompanija Folksvagen (VW) saopštila je danas da je samo mala grupa zaposlenih odgovorna za manipulacije na testovima mjerenja emisije štetnih gasova u SAD, i da nema pokazatelja da su članovi Upravnog odbora umješani u najveću krizu u istoriji kompanije.
Predsjednik Upravnog odbora VW-a Hans Diter Peč je ocijenio da se istraga ovog slučaja odvija u dobrom smjeru, ali i da je skandal bio posljedica “niza grešaka” i da će biti potrebni mjeseci za utvrđivanje pojedinačne krivice, javlja Rojters.
Iz VW je saopšteno da su dogovoreni koraci za poboljšanje nadzora razvoja softvera za motor kako bi se izbjegle bilo kakve buduće manipulacije na testovima mjerenja emisije. Takođe je najavljeno uvođenje nove korporativne strukture koja bi trebalo da stupi na snagu početkom 2017. godine, a navedeno je i da se ne razmatra prodaja nijedne filijale, jer je VW zadovoljan sa postojećih 12 brendova.
Zvaničnici VW-a se nadaju da će u narednih nekoliko dana ili nedjelja postići dogovor sa američkim vlastima za zaštitu životne sredine kako bi mogli da otpočnu sa opozivom vozila u SAD pogođenim ovim problemom.
Uprkos skandalu, porudžbine VW-a su u ovoj godini porasle za 3,5 odsto, a generalni direktor kompanije Matijas Miler je izrazio uvjerenje da će kupci u narednim nedjeljama odbaciti svoju nespremnost za kupovinu VW-ovih vozila.
VW je prošlog mjeseca saopštio da je falsifikovao podatke o potrošnji goriva i emisiji CO2 na oko 800.000 automobila prodatih mahom u Evropi i da na ime toga očekuje troškove od najmanje dvije milijarde evra, uključujući kompenzacije za kupce.
Kompanija je od septembra pogođena najvećim skandalom u svojoj istoriji kada je priznao da je u 11 miliona automobila širom svijeta ugradio softver za lažiranje vrijednosti izduvnih gasova na laboratorijskim testiranjima. Tanjug