KOPENHAGEN, Danski proizvođač “Lego” ponovo dominira na globalnom tržištu igračaka – u prvom dijelu godine kompanija je zabilježila dvocifreni rast prodaje i profita.
Usponu “Lega” najviše su doprinijele prodajne linije “Jurasik Vorld” i “Elves”, te višegodišnje ulaganje u razvoj azijskih tržišta.
Iza “Lega” su američki proizvođač “Barbe Metel” te “Hasbro”.
“Lego” navodi da im je prodaja u prvih šest mjeseci 2015. “rasla” 23 odsto na 2,1 milijardu dolara.
“Matel” je rastao pet odsto na 1,9 milijardu dolara, a “Hasbro” /proizvođač “Transformersa”, “Monopola” i linije “Moj mali Poni”/ “rastao” je 0,2 odsto na 1.5 milijardu dolara.
U profitu je razlika još veća. “Lego” je “skočio” 27 odsto na 700 miliona dolara, “Metel” je “pao” za 54 miliona, a “Hasbrov” profit iznosio je 130 miliona dolara.
“Lego” je napravio “bum” u Aziji. Njihova mega-tvornica u Kini, nakon dvije godine gradnje, počeće da radi punim kapacitetom krajem 2015.
Slabljenje evra donijelo im je pet odsto rasta, a u “Legu” očekuju da će, uprkos izvještajima o padu kineske ekonomije, rast prodaje nastaviti da raste u dvocifrenim stopama.
“Lego” je nedavno dobio veliki spor pred Opštim sudom EU, koji je odlučio da su “Lego” figurice”, koje predstavljaju sve – od Darta Vadlera do Vilijema Šekspira – zaštićeni oblik, navode portali.