BERLIN, Njemačka kompanija Henkel povećala je prodaju u drugom tromjesečju ove godine 14 odsto u odnosu na isti period 2014, profitirajući od povoljnih deviznih kurseva, kao i od solidne tražnje u segmentu deterdženata i industrijskih lijepkova na tržištima zemalja u razvoju.
Operativni profit (EBIT) ove grupe, specijalizovane za proizvode široke potrošnje, u posmatranom periodu vrijedio je 768 miliona evra, što je blizu prosječne prognoze analitičara od 772 miliona evra, prenio je Rojters.
Istovremeno, prihodi od prodaje dostigli su 4,7 milijardi evra, i takođe su bili u skladu sa očekivanjima stručnjaka.
Iz kompanije navode da su ostvarili značajan rast prodaje u branši deterdženata u Sjevernoj Americi, najviše zahvaljujući rastu tražnje za novim praškom visokog kvaliteta koji je lansiran pod markom “persil” u proljeće ove godine, u okviru ekskluzivnog partnerstva sa američkim distributerom Volmartom. Na istom tržištu usporila je prodaja lijepkova za građevinarstvo, elektronsku industriju i industriju automobila, koja inače generiše oko polovinu prihoda ove grupe.
Iz Henkela su potvrdili da za tekuću godinu očekuju organski rast (iz osnovne djelatnosti) prihoda između 3,0 i 5,0 odsto, uz stabilnu operativnu maržu od oko 16 odsto, poslije 15,8 odsto u 2014. godini. Tanjug