NJUJORK, Američke kompanije imaju kraći životni vijek nego ikada prije, umiru u prosjeku za 30 godina, odnosno i prije nego ljudi koji ih vode, pokazuje istraživanje konsultantske firme Boston Consulting Group (BCG).
BCG je nedavno objavio analizu, kojom je bilo obuhvaćeno 35.000 američkih kompanija izlistanih na berzi od 1950. godine, a koja je pokazala da zbog stečaja, spajanja ili drugih razloga te kompanije imaju kraći životni vijek nego ikada prije, prenose agencije.
“U stvari”, kako se navodi u izvještaju, “firme umiru mnogo prije nego ljudi koji ih vode”. Prosječna izlistana kompanija umire nakon otprilike 30 godina, što je znatno kraći životni ciklus nego što je bilo sredinom 1980-ih.
“Zanimljivo, većina firmi u većini industrija danas ‘umire’ ranije. Samo nekolicina doživi pedesete i šezdesete godine”, kažu Martin Reeves i Lisanne Pueschel iz BCG-a.
Ne samo da se ranije gase, već je i veća vjerovatnost da će u nekom trenutku propasti, kaže se dalje u izvještaju. Gotovo svaka deseta izlistana kompanija propadne svake godine, što je četiri puta više nego 1965., pokazuje analiza.
Šanse kompanija da ne prežive prvih pet godina sada iznose otprilike 1:3, u odnosu na 1:20 prije pola vijeka.
BCG nudi neke savjete firme i rukovodioce koji žele da postignu trajan uspjeh. Tako na primjer savjetuje da se obrati pažnja na upozorenja i znakove ranjivosti, provjeri je li strateški pristup odgovara industriji i poslovnom okruženju, da se kontinuirano mijenja poslovanje kako bi se pratile promjene te da se ne stavlja fokus na kratak rok jer će se izgubiti dugoročna perspektiva. Na kraju, savjetuju da treba prepoznati kada je vrijeme za odlazak: “Ako firma ne može postići održiv rezultat, ne bi trebala ustrajati. Uspješan izlaz može biti bolje rješenje nego malaksalost i polako trošenje resursa”. Bizlife.rs