LONDON, Prihodi od maloprodaje britanskog Barberija, jednog od vodećih svjetskih proizvođača robe “luks” klase, povećani su u prvom tromjesečju finansijske 2015/16. godine (završene 30. juna) za 10 odsto, na 407 miliona funti (577 miliona evra).
Kako je saopštila kompanija, taj pokazatelj je porastao jer je rast prodaje u Evropi, posebno u Francuskoj, Italiji i Španiji, kompenzovao pad u Hongkongu.
Analitičari u anketi Blumberga su očekivali prihode od 414 miliona funtti. Prodaja je porasla šest odsto, dok su eksperti prognozirali povećanje od 5,5 odsto.
Prihodi Barberija u Hongkongu, gdje je kompanija ranije uvijek mogla da računa na interesovanje bogatih Kineza iz kontinentalnog dela, pali su više od 10 odsto usljed rasta kursa funte i slabljenja tražnje. U cilju podrške prodaji, Barberi je u aprilu snizio cijene mantila i marama u Hongkongu i kontinentalnoj Kini, ali ih je povećao u Evropi.
Uz tekući kurs funte, kompanija će ostvariti 20 miliona funti dobiti od kursnih razlika. U prethodnoj finansijskoj godini kursne razlike su smanjile dobit Barberija za 38 miliona funti. Britanska nacionalna valuta je za 12 mjeseci ojačala 13 odsto prema evru i 10 odsto prema jenu.
Akcije Barberija od početka današnjeg trgovanja na Londonskoj berzi pale su 2,8 odsto. Od početka 2015. godine kapitalizacija kompanije snižena je 3,8 odsto, na sedam miliona funti. Tanjug