PARIZ, Francuzi su najnepovjerljiviji potrošaci, zatim slijede Rusi pa Indijci.
Anketa koju je sprovela istraživačka kuća Ipsos u dvadesetak zemalja širom svijeta, pokazala je da 81 odsto francuskih kupaca odbija da čuje savjet stručnjaka prilikom odabira proizvoda.
Na drugom mjestu su Rusi jer se 68 odsto kupaca u toj zemlji ne rukovodi savjetima profesionalaca, a na tećem su Indusu sa 60 odsto potrošača koji samostalno donese odluku koji će proizvod da kupe.
Francuski potrošači najčešće donose procjenu o proizvodima na osnovu obavještanja pročitanih na internet sajtovima.
Francuzima je važno koliku količunu dobijaju za određenu svotu novca kao kvaltet proizvoda.
Francuski kupci su sve zahtjevniji, pokazala je anketa.
“Kupac je savršeno svjestan sopstvene vrijednosti i on ima načina da provjeri proizvode. On sve manje toleriše ukoliko je cijena previsoka u odnosu na ponuđeni kvalitet proizvoda”, objašnjava generalni direktor Ipsos Dominik Levi.
Čak 80 odsto Francuza smatra da su odgovori koji dobijaju od profesionalaca automatski, uniformisani, i da su spremni da posvete jednom kupcu ograničeno vrijeme, što je sve u svemu prilično neprijatno iskustvo.
Savremeni kupci se oslanjaju na sopstveno iskustvo i potrebe prilikom kupovine, prenosi list Figaro.
“Prije tridesetak godina, stanovnici gradova bez sopstvenog auta smatrani su “autsajderima” dok se danas takva odluka smatra mudrom, ne samo sa ekološkog stanovišta već i ekonomskog”, dodao je Levi.
Anketa je sprovedena putem interneta u 20 različitih zemalja na uzorku od 16.039 osoba starijih od 18 godina. Tanjug