BERLIN, Milioni putnika suočavaju se sa kašnjenjem u Njemačkoj nakon što su mašinovođe stupile u štrajk, zahtijevajući veće plate i prava pregovora.
Svaki drugi voz na dugim relacijama i stotine gradskih i prigradskih linija su otkazani nakon što je sindikat mašinovođa GDL produžio štrajk na putnički saobraćaj.
Teretni saobraćaj zaustavljen je juče.
Ovo je deveti štrajk za posljednjih 10 mjeseci koji je pogodio državnu njemačku željeznicu “Dojče ban”. Strahuje se da bi ovaj štrajk mogao da košta Njemačku oko 100 miliona evra dnevno, ali će biti oštećen i imidž Njemačke kao snažne industrijske zemlje.
Udruženje poslodavaca BDA i krovna sindikalna organizacija DGB osudili su štrajk mašinovođa, rekavši da je otišao predaleko.
U saopštenju BDA navodi se da je pričinjena šteta cjelokupnoj privredi, jer čeličane, inženjerija i automobilska industrija praktično zavise od teretnog željezničkog saobraćaja.
“GDL drži korisnike željeznice kao taoce zbog svojih egoističnih razloga samo da bi imali veću moć”, rekao je predsjednik BDA Ingo Kramer.
GDL nije saopštio koliko će štrajk trajati, osim da će biti duži nego prethodni, koji je trajao sedam dana i bio je najduži u istoriji “Dojče bana”.
Sindikat traži povećanje plata od pet odsto, skraćenje radne sedmice i pravo zastupanja drugih radnika u kompaniji, kao što je osoblje u vozovima.
“Dojče ban” je predložio povećanje plata od 4,7 odsto i jednokratnu isplatu od 1.000 evra, ali je odbio zahtjev da GDL pregovara za druge radnike.