NJUJORK, Kineski zmajevi, orlovi, delfini, ruže i brojni drugi crteži – tetovaže se su sve prisutnije, a nose ih svi – od građevinskih radnika do bankara.
U Sjedinjenim Američkim Državama, gdje danas svaki četvrti Amerikanac ima neku tetovažu, postoji čak prijetnja “skinvertising”-a (od riječi skin – koža i advertising – reklama), piše magazin Capital.
Naime, zaposleni njujorške agencije za nekretnine “Rapid Reality”, dobili su povišicu od 15 odsto nakon što su istetovirali logo firme na svom tijelu.
To, međutim, ne znači da su tetovaže svuda rado prihvaćene.
Istraživanje koje je tim naučnika sa Univerziteta Sent Endruz, u Škotskoj, sproveo među agencijama za zapošljavanje, pokazalo je da su tetovaže i dalje predmet predrasuda.
Autor studije profesor Endru R. Timing navodi da uprkos sve rasprostranjenijem bodi art-u, ljudi zaduženi za odabir kandidata strahuju da bi tetovaže, koje često asociraju na huligane i narkomane, mogle da odvrate klijente.
Sve je više poslodavaca koji traže da tetovaže budu pokrivene, posebno ako je riječ o crtežima seksističkog, rasističkog ili nasilnog sadržaja. U Americi, poslodavci su dužni da zaposlenima jasno predoče kodeks oblačenja kako ne bi bili pozvani na odgovornost zbog kršenja prava na privatnost i slobodu izražavanja.
U kalifornijskom gradiću San Pablo, u kom vlada velika nezaposlenost, zvaničnici su ovaj problem shvatili veoma ozbiljno, pa su tako pokrenuli program za pomoć onima koji žele da uklone vidljive tetovaže koje ih sprečavaju da nađu posao. Tanjug