BERN, Promet u maloprodajnim objektima u Švajcarskoj u februaru je bio u padu, usljed jakog franka koji je favorizovao “šoping” turizam švajcarskih potrošača.
Prihodi u maloprodaji u posmatranom mjesecu realno su bili u padu za 2,7 odsto u odnosu na februar 2014, prenio je švajcarski list 20 minit.
Bez prilagođavanja broja radnih i prazničnih dana, prihodi pokazuju još veći pad, odnosno, 4,4 odsto, saopštio je Federalni zavod za statistiku.
Kako navode u Zavodu, još je vrlo rano izvlačiti trajne zaključke u kojoj mjeri su se švajcarski potrošači okoristili od iznenadne odluke centralne banke da odustane od fiksiranja kursa domaće valute prema evru.
Naredni mjeseci pokazaće koliko su građani spremni da stalno prelaze granicu radi kupovina po povoljnijim uslovima, dodaje se u saopštenju.
A u odnosu na januar, vrijednost maloprodaje realno je bila manja 1,2 odsto, a nominalno 2,1 odsto. Tanjug