MOSKVA, Pad obima reklama u ruskim medijima od početka ove godine dostigao je 30 do 40 odsto.
U januaru je obim reklama na televizijskim kanalima smanjen 28 odsto, a na radijskim 30 odsto. Najveći pad, od 35 odsto, su pretrpjeli štampani mediji, a među njima časopisi, gdje je pad obima reklama dostigao 40 odsto, rekao je zamjenik ministra za veze i masovne komunikacije Rusije Aleksej Volin.
Prema njegovim riječima, poslije pada kursa rublje, popularnost Rusije na svjetskom tržištu oglašavanja je prepolovljena.
Volin smatra da bi povratak reklamiranja duvana, alkohola i medicinskih preparata u medijima, mogao znatno da poboljša situaciju na tržištu.
On je napomenuo da se poboljšanje ne bi osjetilo odmah, jer su budžeti za reklamu za prvo polugodište davno usvojeni, a za drugo isplanirani. Zato bi trebalo hitno preduzeti mjere kako bi mogle da daju rezultate u drugoj polovini godine ili početkom sljedeće, objasnio je sagovornik agencije.
Volin je rekao da nema ništa protiv smanjenja poreskog opterećenja za medijsku granu, ali, po njegovom mišljenju, to je teško izvodljivo. Ministarstvo za veze i masovne komunikacije jesenas je napravilo antikrizni program koji se, prije svega, zasniva na liberalizaciji reklamnog tržišta i u borbi protiv neopravdanih povećanja cijena reklamnog prostora, ukazao je on. Tanjug