VAŠINGTON – Otpuštanje ljudi jedna je od stvari u kojoj je Elon Musk zaista dobar.
Prošlo je samo dvije nedelje otkako je Tesla počela da otpušta oko deset odsto zaposlenih. Taj potez utiče na najmanje 14.000 zaposlenih.
Sada stiže još otkaza. Prema izvještajima, kompanija je sada otpustila dva visoka rukovodioca i planira da otpusti još stotine zaposlenih.
Ova otpuštanja utiču na cjelokupni tim za “Superpunjače”, uključujući i višu direktorku Rebeccu Tinucci i 500 zaposlenih. Daniel Ho, vođa programa za nova vozila, takođe je otpušten, zajedno sa svojim timom. Javno politički tim Tesle takođe je raspušten, a predvodio ga je bivši izvršni direktor Rohan Patel.
CEO Elon Musk poslao je email cjelokupnom osoblju koji je više ličio na prijetnju nego na bilo šta drugo. “Nadam se da ove akcije jasno pokazuju da moramo biti apsolutno “hard core” kada je riječ o broju zaposlenih i smanjenju troškova,” napisao je Musk. “Iako neki članovi izvršnog osoblja ovo shvataju ozbiljno, većina to još uvijek ne radi.”
Musk je takođe rekao da će svi zaposleni koji rade pod izvršnim direktorima koji “očigledno ne zadovoljavaju izvrsnost, neophodnost i povjerljivost” takođe biti otpušteni. Kada se sve završi, broj zaposlenih u Tesli može biti smanjen i do 20 odsto. To znači više od 20.000 zaposlenih.
Koliko je Musk zaista rigorozan po pitanju smanjenja troškova? Sud je nedavno odbio njegov prijedlog za paket plate koji bi mu omogućio da dobije 55,8 milijardi dolara iz Teslinog novca.
Ovo djeluje kao početak loše godine za Teslu, čak iako njena cijena na berzi izgleda kao da živi u paralelnom univerzumu. Profitne marže su pale na najniži nivo u posljednjih šest godina. Posljednji izvještaj o zaradi kompanije bio je katastrofalan, sa padom profita za 55 odsto.
Cybertruck se i dalje smatra rizičnim proizvodom, a Teslin softver Autopilot nedavno je povezan sa 14 smrtnih slučajeva. Takođe, navodno se odustalo od jeftinog EV vozila u korist robotaksija, jer zašto napraviti automobil koji bi svako želio da kupi umjesto nečega što će kupiti samo nekoliko taksi kompanija? Sa druge strane, Tesla zapravo ne plaća poreze. Pcpress