INGOLŠTAT – Njemački proizvođač automobila Audi prošle godine povećao je prodaju i promet, ali je ostvario znatno manju dobit, objavila je kompanija u na godišnjoj konferenciji za novinare.
Dobit nakon oporezivanja pala je za 12 odsto na nešto manje od 6,3 milijarde evra (6,8 milijardi dolara). Ovo je uglavnom zbog efekata transakcija hedžinga robe, rekao je glavni finansijski direktor Jirgen Ritersberger (Jürgen Rittersberger).
Izgledi za tekuću godinu su sumorni: Audi očekuje da će prodaja pasti sa 69,9 milijardi evra na 63 do 68 milijardi evra, dijelom zbog nekoliko lansiranja modela nakon dve godine bez novog modela, prenosi Seebiz.
„Godina 2024. će biti godina još izazovnija od 2023. – ovo će biti godina tranzicije za Audi. Konkurencija će se pojačati i u nekim oblastima će morati da se daju popusti, rekao je on. Investicije će se povećati.
Promjena modela i lansiranje Audi Q6 e-tron, A6 e-tron i A5 će dovesti do većih troškova i privremeno negativno uticati na prodaju, dodao je on. Audi takođe ima problema sa snabdijevanjem motora.
Generalni direktor Gernot Dolner (Dollner) se u osnovi drži datuma za postepeno ukidanje motora sa unutrašnjim sagorijevanjem, ali želi da zadrži određeni stepen fleksibilnosti u pogledu želja kupaca.
„Budućnost automobila je električna, Audi će predstaviti svoj poslednji novi model sa unutrašnjim sagorijevanjem 2026. godine i namjerava da ukine motor sa unutrašnjim sagorijevanjem 2033. godine“, rekao je Dollner.
Međutim, on je takođe napomenuo da će EU preispitati svoju zabranu iz 2035. na nove motore sa unutrašnjim sagorijevanjem 2026. godine.
„Do kraja decenije, Audi bi trebalo da proda onoliko e-automobila koliko i motora sa unutrašnjim sagorijevanjem i stoga bude jednako profitabilan“, rekao je Dolner.
Trenutno je samo 10 odsto od 1,9 miliona prodatih Audia potpuno električno.
Neposredno prije godišnje konferencije za štampu, Audi je predstavio Q6 e-tron električni SUV, prvo Audi vozilo zasnovano na PPE platformi razvijenoj u saradnji sa Porscheom za luksuzne automobile. Audi trenutno nudi tri potpuno električne serije modela na tri različite platforme. Lansiranje K6 e-tron je odloženo dvije godine zbog problema sa softverom.
Prvi potpuno električni automobil iz glavne fabrike u Ingolštatu ima domet do 670 kilometara, biće lansiran u Njemačkoj i SAD u drugoj polovini 2024. godine, a sljedeće godine će se proizvoditi i u Kini. Audi je prošle godine povećao prodaju za 17 odsto na 1,9 miliona automobila i promet za 13 odsto na 69,9 milijardi evra. Poslovni rezultat prije posebnih stavki pao je za 18 odsto na 6,3 milijarde evra.
Prodajna marža u osnovnom poslovanju pala je na 10 odsto; u tekućoj godini očekuje se između 8 odsto i 10 odsto uz nižu prodaju. Audi zapošljava 53.000 ljudi u Nemačkoj. SEEbiz