VAŠINGTON – Očekuje se da će američka potrošnja za vrijeme praznične sezone ove godine porasti u odnosu na prošlu, iako se predviđa da će porast među kupcima sa srednjim prihodima biti daleko manji zbog negativnog uticaja studentskih kredita i nižeg rasta plata.
Sve u svemu, predviđa se da će kupci potrošiti u prosjeku 1.652 dolara, što je 14 odsto više u odnosu na prošlu godinu, prema istraživanju Deloittea na 4.330 odraslih Amerikanaca sprovedenom krajem avgusta i početkom septembra.
Kako prenosi Bloomberg, kupci sa godišnjim prihodima domaćinstva između 50.000 i 99.999 dolara očekuju da će ove godine potrošiti 26 odsto više, ili oko 1.534 dolara. A oni koji zarađuju 200.000 dolara ili više očekuju da će se njihova praznična potrošnja povećati za 22 odsto na 3.922 dolara.
Amerikanci sa godišnjim prihodom domaćinstva između 100.000 i 199.999 dolara planiraju da potroše samo oko dva odsto više ove godine, ili 2.167 dolara, jer dugovi na fakultetima – zajedno sa nedostatkom realnog rasta plata – čine ovu demografsku kategoriju manje optimističnom u pogledu potrošnje na odmor.
„Ovo je grupa koja će verovatno osetiti da se vraćanje studentskog duga vraća više nego druge grupe prihoda“, rekao je Brajan Makarti (Brian McCarthy), direktor Deloittea i jedan od autora izveštaja. Uz stagnirajuće tržište nekretnina, to ih čini „trenutno najopterećenijim“, dodao je on.
Od ispitanika koji su u otplati studentskih kredita u svim prihodovnim grupama, skoro polovina njih planira da smanji svoje rashode tokom sezone praznika, pokazala je studija.
Dvije trećine anketiranih poručilo je da će ove godine sigurno kupovati tokom nedelje zahvalnosti, koja uključuje Dan zahvalnosti, Crni petak i Sajber ponedeljak. To je rast u poređenju sa 49 odsto ispitanika u 2022. godini. Biznis.rs