ZAGREB – Uz pregršt poučnih predavanja, sjajnog druženja i zabave, i mnoštvo noviteta u svijetu ljudskih potencijala završio se prvi HR.Weekend koji je nastao kao odgovor na sve veću potrebu i promjene u okviru HR industrije. Događaj je bio namijenjen svim profesionalcima, menadžerima ljudskih potencijala i poslodavcima, kao i svim zainteresovanima za razvoj i primjenu inovativnih strategija u upravljanju ljudskim resursima.
„HR.Weekend je nastao kao plod težnje da napravimo festival posvećen sve traženijoj struci – HR-u, na kojem će svaki učesnik biti zadovoljan, festival gdje će svako moći da pronađe nešto za sebe i festival čije će teme biti orijentisane na moderna i progresivna HR rješenja. Program smo dugo kreirali, a komentari na prvo izdanje su i više nego pozitivni. Uspjeli smo u našim težnjama, što nam samo daje vjetar u leđa za iduće izdanje,“ rekao je po završetku festivala Daniel Ackermann suorganizator HR.Weekenda.
Suorganizator HR.Weekenda Tomo Ricov je rekao da iz godine u godine rastu, tačnije evoluiraju.
„Od ove godine po prvi smo put održali i HR.Weekend, koji je samo jedan od primjera konstantnog osluškivanja potreba tržišta i prolagođavanja programa Weekend Media Festivala aktuelnim temama i trendovima, što je tradicija koja se nastavlja iz godine u godinu. HR.Weekend se pokazao kao odlična platforma za generisanje novih ideja, sklapanje prijateljstava, networking, ali i zabavu“, rekao je Ricov.
Prvo izdanje HR.Weekenda obilježila su zanimljiva predavanja, ali i paneli koji su pokrili teme od recruitmenta i selekcije, preko razgovora o underperformerima o kojima se inače rijetko priča, do zanimljive debate između kliničke i organizacijske psihologije na temu mračne trijade u kompanijama.
Oduševio je i neuronaučnik i profesor dr. Nikolaos Dimitriadis, koji je zanimljivim predavanjem It's not you, it's your brain objasnio kako neuronauka vidi promjene i kako naš mozak njima upravlja.
„Možemo li predvidjeti ljudsko ponašanje? Za to nam pomažu tzv. self reporting, promatranje i biometrika, odnosno neurometrika. Dakle, možemo ljude pitati nešto, možemo ih promatrati i možemo ih istraživati. No ljudi ipak vole govoriti i zapravo često govore ono što njihov mozak “uopće ne misli”, jer mi nismo ti koji biramo ono što činimo niti biramo razloge iz kojih to činimo“, izjavio je dr. Dimitriadis.
U skladu s jednom od najaktuelnijih tema današnjice, Florian Pollner i Asmus Komm, McKinsey partneri, na predavanju Re-imagining HR – back to human in a world of Generative AI podijelili su nastajuće prioritete i operativne modele HR funkcija pod uticajem vještačke inteligencije.
„AI je u svakodnevici HR-a, samo mnogi toga do sad nisu bili svjesni jer nisu to sami vidjeli. Generativni AI ili GenAI danas je pokretač jačanja efikasnosti upravljanja ljudskim resursima i ima ogroman uticaj na gotovo svaki domen HR-a na globalnom nivou“, objasnio je Komm povezanost između HR i AI.
Veliku pažnju privuklo je i predavanje Šta znači burnout i kako se razlikuje po različitim generacijama?, na kojem je prof.dr.sc. Nataša Jokić Begić učesnike povela na putovanje kroz generacijske razlike u načinu na koji one brinu o samima sebi i pokazala šta je bilo bitno prijašnjim generacijama, a šta današnjim.
„Različite generacije različito izražavaju svoje emocije na radnom mjestu. Dok su starije generacije često suzdržane, mlađe generacije su otvorenije prema izražavanju svojih osjećanja, kao i njihovom uticaju na produktivnost na poslu“, istakla je Jokić-Begić.
HR.Weekend donio je i dozu nauke, pa su o promjenama unutar HR industrije govorili su Lucija Veličan, HR konsultantkinja IT industrije Talentarium Austrija, Slobodan Jović, psiholog i CEO Selekcija.hr, Blagica Petrovac, viši direktor ljudskih potencijala Plive i Maša Prebeg, direktorica sektora ljudskih resursa Konzuma uz moderatorsku palicu Nikole Milosavljevića, managing partnera HR Fabrike na panelu Ch-ch-changes – od selekcije prema recruitmentu.
„Recruiter i osoba koja se bavi selekcijom po meni ne mogu biti jedno. Psiholog ima određena znanja, mudrost, prati neverbalnu komunikaciju, ima testove i bolji je kod procjene ljudi i samim tim kod selekcije. S druge strane, za poziciju recruitera bolji su ekonomisti, sociolozi ili prodavci koji imaju neka druga znanja, bolji su za prodaju i nagovaranje te na kraju privlačenje kadra. Tu je osnovna razlika ova dva pojma”, pojasnio je Jović temeljne razlike ova dva sve traženija zanimanja.
Mjesto više tražilo se i na predavanju “Kakvu organizaciju ljudi neće napustiti – šta kaže nauka”, Mitje Ružojčića i Zvonimira Galića s Odsjeka za psihologiju Filozofskog fakulteta u Zagrebu.
A za sve one koji su razmišljali o karijeri unutar HR sektora, stručnjak Michael Custers, direktor marketinga SD Worx, predavanjem It's great time to be in HR pružio je dublji uvid u industriju ljudskih resursa i učesnicima dokazao kako HR itekako ima potencijal i svijetlu budućnost.
„Sve što dotakne HR sektor postaje fluidno. Jučer je sve bilo dugoročno, sigurno i predvidljivo, a danas je sve dinamično, fluidno, mobilno i promjenjivo“, izjavio je Custers objašnjavajući rapidni razvoj ove industrije, ali i navodeći razloge zašto bi trebalo vjerovati da je sada idealno vrijeme za rad i razvoj unutar HR sektora.
Objasnio ih je kroz tri ključna pitanja: hoće li moj HR posao propasti, hoće li AI preuzeti moj posao i hoće li se Evropa razdvojiti? „Jedno je sigurno, sada je idealno vrijeme za rad i razvoj unutar HR sektora, naročito ako možete da iskoristite prednosti vještačke inteligencije i tehnologije uopšte uz uspješno savladavanje i manevrisanje regulatorne kompleksnosti u savremenom svijetu“ zaključio je.
Prvi HR.Weekend obilježile su brojne aktuelne i vrlo važne teme današnjeg poslovnog svijeta, koje se tiču i stručnjaka ljudskih resursa i poslodavaca, ali i cjelokupnog stručnog kadra koji se našao u izazovnom svijetu potrage za poslom. Ovim temama dati su odgovori na brojna pitanja savremenog načina zapošljavanja, a tokom nezaobilaznog networkinga sigurno su razmijenjeni i savjeti kako lakše pristupiti današnjim trendovima tog procesa.
Više detalja i priča s HR.Weekenda možete pogledati ovdje, a kako je prošao prvi HR.Weekend možete saznati putem službenih kanala Facebook, Instagram i Linkedin profila Festivala. PR