ZAGREB – Početak turističke sezone u Hrvatskoj ispod je očekivanja, na šta ukazuje i jedan podatak da je tokom protekla dva vikenda u zemlju ušlo čak četiri puta manje stranaca u odnosu na prošlu godinu, što se prije svega pripisuje povećanju cijena svih roba i usluga.
Samo na Makarskoj rivijeri u junu je zabilježen pad od šest odsto i u broju turista i u noćenjima.
Predsjednica strukovne grupe hotelijera HGK Split Davina Ljubičić Đirlić kaže da popunjenost kapaciteta nije loša, ali da su im očekivanja bila mnogo viša.
“Popunjenost nije loša, mi smo manje više zadovoljni, ali kako je krenulo u aprilu i maju, više smo očekivali od juna. Fali nam pritisak ‘last minute’. Izostalo je tržište Velike Britanije, Njemačke, osjeti se da ih je nešto manje dolazi ove godine”, rekla je Ljubičić Đirlić za zagrebačku N1 TV.
Na pitanje da li je razlog tome u previsokim cijenama, ona kaže da se svi slažu da su ove godine cijene porasle u svim segmentima i da će to ostaviti loš utisak na goste.
“Sigurno. Јa sam dvadesetak godina u turizmu i svi se slažemo da nas je strah šta će nas čekati u budućnosti. Svaka odrađena sezona definiše se na prethodnu godinu. Cijene ove godine porasle su u svim segmentima i bojimo se da će to ostaviti loš utisak na goste, prvenstveno jer usluga treba da prati cijenu, a bojimo se da bismo tu mogli podbacimo”, rekla je Ljubičić Đirić.
Zaboravlja se, kaže, da su ove godine sva tržišta otvorena, u Grčkoj, Turskoj, Španiji, gdje je puno jeftinije nego u Hrvatskoj.
“Treba paziti i dugoročno razmišljati, ne živimo od danas do sutra”, kaže Ljubičić Đirlić.
I Željko Garača s Ekonomskog fakulteta u Splitu smatra da su se mnogi polakomili.
“Poneseni rezultatima prošle turističke sezone i najavama da će ova biti bolja je mnoge navela na drastično poskupljenje cijena”, kaže Garača.
Upozorio je da ovo ne sluti na dobro.
“Uporedio sam brojeve koliko je stranih turista ušlo u Hrvatsku protekla dva vikenda i taj broj je frapantno manji, četiri puta manji”, rekao je Garača. N1