NJUJORK – Google je zabilježio prvi pad zarade od oglašavanja od početka pandemije korona virusa, a usporavanje u sektoru online marketinga nastavlja da opterećuje poslovanje tehnološkog giganta.
Alphabet, krovna kompanija Google-a, prijavila je zaradu od reklama u iznosu od 59 milijardi dolara u četvrtom kvartalu, što predstavlja pad od 3,6 odsto u odnosu na isti period 2021. godine.
Ovi rezultati predstavljaju drugi zabilježeni pad od kada je kompanija Google listirana na berzi 2004. godine, piše Wall Street Journal.
Neto dobit kompanije pala je 34 odsto, na 13,6 milijardi dolara, što je ispod očekivanog iznosa 15,3 milijarde dolara, pokazuju podaci koje je prikupila kompanija FactSet.
Tehnološki gigant takođe je u posljednja tri mjeseca u 2022. generisao 76 milijardi dolara profita od prodaje, što je za jedan odsto niže u odnosu na isti period 2021. godine i u skladu sa prognozama analitičara, piše The New York Times.
Google je imao nekoliko godina izvanrednog rasta, prvenstveno zbog toga što su korisnici za vrijeme korona virusa trošili više vremena i novca online, što je podstaklo i rast tržišta oglašivača od kog kompanija zavisi.
Ovaj napredak počeo je da se usporava u toku prošle godine, kada su povećanja kamatnih stopa i inflacija primorale oglašivače da smanje troškove.
Vrijednost akcija kompanije Alphabeta pala je za tri odsto na trgovanju po zatvaranju berze.
Kako bi smanjilo troškove, rukovodstvo ove kompanije se fokusiralo na radnu snagu. Nakon zapošljavanja 30.000 radnika u prvih devet mjeseci prošle godine, iz kompanije Alphabet je prošlog mjeseca saopšteno da će otpustiti 12.000 radnika, odnosno šest odsto zaposlenih.
Takođe, kompanija je u četvrtak saopštila da očekuje da će je otpremnina za otpuštene radnike i povezani troškovi koštati između 1,9 i 2,3 milijarde dolara.