ZAGREB – U godinu dana svi vozovi Hrvatske željeznice (HŽ) kasnili su dvije godine, piše današnji Jutarnji list, navodeći da je “puž doslovno 10 puta brži, jer dok HŽ elektrificira 800 metara pruge, taj mekušac pređe čak 8.700 metara”.
Kad bi oni rijetki preostali koji još na posao iz Zagreba prema Koprivnici moraju putovati vozom pisali memoare, bilo bi to bez sumnje medu najintrigantnijim štivima objavljenima u Hrvatskoj, piše zagrebački dnevnik.
“Posramila bi se brojna puno slavnija djela teatra apsurda, a istovremeno bi se iz njih vijerno mogla iščitati tragična sudbina nacionalnih željeznica u koje je država, od osamostaljenja, ulupala milijarde, da bi se putnici danas njima prevozili iskljucivo onda kad im za dolazak na cilj ne preostaje baš nikakvo drugo sredstvo“, prenosi Hina pisanje lista.
Sve se to, navodi list, savršeno nazire iz prašine i buke gradilišta na relaciji Dugo Selo – Križevci, sada već oglednog primera neučinkovitosti rukovodstva željezničke infrastrukture, koje ni uz pomoć novca iz EU fondova već godinama, tačnije od 2016, nije u stanju da dovrši 200 miliona evra vrijednu investiciju.
Rokovi dovršetka produženi su već nekoliko puta, a poslednji put kad smo pisali o stanju željeznica, u januara ove godine, iz HŽ Infrastrukture je najavljeno da ce projekt konacno biti dovršen sredinom 2023. godine. Nažalost, u medujvremenu se i to promijenilo pa je Infrastruktura već sada svesna da, usprkos potpisivanju novog, petog dodatka ugovoru, neće biti u stanju da radove završi pre kraja sledeće godine, piše Jutarnji list.
“S obzirom na okolnosti na gradilištu vezano uz novu preraspodelu radova i vrijeme potrebno za novo pokretanje aktivnosti, jasno je već u ovom trenutku da će fizički radovi trajati minimalno do kraja 2023“, porucuju iz HŽ Infrastrukture, koja je dosad obavio 72,15 posto planiranih radova. Tanjug