BERLIN – Nedostatak računarskih čipova koji je primorao globalne proizvođače automobila da otkažu proizvodnju miliona automobila biće ublažen udruživanjem sa proizvođačima čipova.
Globalna nestašica mikročipova koje služe kao nosači elektroničkih elemenata ili sklopova te se koriste u svim elektroničkim uređajima pa tako i u automobilima, dovela je i do nestašice automobila na tržištu.
Gotovo svi najveći proizvođači automobila, poput Volkswagen grupe, Forda, Toyote, Renaulta, Mercedesa, Honde i Hyundaija, zbog nedostatka čipova morali su u protekle dvije godine smanjiti proizvodnju ili čak obustaviti rad u svojoj proizvodnji.
Timovi, kao što su General Motors, Volkswagen AG i Ford Motors pregovaraju direktno sa proizvođačima čipova. Proizvođači automobila kao što je Nissan Motor Co i drugi prihvataju duže obaveze i veće zalihe. Ključni dobavljači uključujući Roberta Boscha i Denso ulažu u proizvodnju čipova.
Uzete zajedno, promjene predstavljaju fundamentalni pomak za automobilsku industriju: viši troškovi, više praktičnog rada u razvoju čipova i veća posvećenost kapitala u zamjenu za bolju vidljivost u njihovim zalihama čipova, kažu rukovodioci i analitičari.
Ovo je preokret za proizvođače automobila koji su se ranije oslanjali na dobavljače – ili njihove dobavljače – za nabavku poluprovodnika, piše Reuters.
Za proizvođače čipova, partnerstvo sa proizvođačima automobila koje se još uvijek razvija je dobrodošlo. Mnogi rukovodioci u sektoru poluprovodnika upućuju prstom u nedostatak razumijevanja proizvođača automobila o tome kako funkcionira lanac nabavke čipova – i nespremnost da dijele troškove i rizik – za veliki dio nedavne krize.
Skupe promjene se slažu upravo u trenutku kada se čini da auto industrija prolazi kroz najgore od još skuplje krize koja je, prema jednoj procjeni, od početka 2021. isključila 13 miliona vozila iz globalne proizvodnje. Agencije