NJUJORK – Pandemija korona virusa znatno je uticala na automobilsku industriju i u 2021. godini. Gubici se procenjuju na čak 210 milijardi dolara, što je skoro duplo više u odnosu na prvu prognozu iz maja prošle godine.
Prema podacima konsultantske firme AlixPartners iz septembra, do kraja 2021. godine prognoziran je pad proizvodnje za 7,7 miliona automobila, u odnosu na prve prognoze u maju (3,9 miliona), pisao je CNBC.com.
Da je situacija u auto-industriji u 2021. godini bila alarmantna potvrdila je generalni sekretar Srpske asocijacije uvoznika vozila i delova Aleksandra Graovac, koja kaže da se ovakvo stanje ne pamti.
„Ova godina je bila veoma neizvesna i u znaku nestašice mikročipova za veliku većinu proizvođača. Turbulencije izazvane pandemijom su nastavljene, smanjen obim proizvodnje zbog restrikcija prouzrokovao je destabilizaciju nabavke mikročipova, što je u periodu rasta potražnje onemogućilo stabilnu proizvodnju i isporuke. Sve veći naglasak na vozilima na električni i ostale alternativne pogone donosi dodatne promene u ovaj veliki i veoma značajan segment industrije u svetu“, objašnjava ona.
Destabilizacija nabavke mikročipova obilježila je proteklu godinu, te je zbog kašnjenja u isporukama znatno opao obim proizvodnje. Loše vijesti stigle su iz Toyote pred sam kraj godine, sa najavom da će u januaru obustaviti proizvodnju u pet domaćih fabrika zbog problema u lancu snabdijevanja, nestašice čipova i pandemije Covid-19. Najveći japanski proizvođač automobila saopštio je da će zastoj u fabrikama uticati na oko 20.000 vozila, ali da neće uticati na njihov godišnji cilj proizvodnje od devet miliona vozila, prenio je Rojters.
Njemačka automobilska kompanija BMW objavila je u decembru da je prodala milionito električno vozilo (EV) i da planira da do 2025. godine dostigne cifru od dva miliona prodatih automobila koji su u potpunosti električni.
Italijanski proizvođač automobila Alfa Romeo najavio je u avgustu da će preći isključivo na proizvodnju električnih vozila od 2027. godine, za kada je planirano gašenje aktuelnih generacija modela Giulia i Strelvio.
Za one koji bi da voze, a da realno ne voze, Apple je najavio da će do 2025. godine napraviti vozilo bez volana. Naime, novi izvršni direktor projekta softvera Apple Watch Kevin Linč (Kevin Lynch) postavio je cilj da kompanija u roku od četiri godine konstruiše potpuno samovozeći automobil. Analitičari Bloomberga navode da je pitanje kada će, a ne da li će, kompanija Apple ući u trku na tržištu električnih vozila. Neki izvori tvrde da je Apple već pokrenuo razgovore o partnerstvu sa Volkswagenom. Biznis.rs