Close Menu
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    • ANALIZE
    • EKSKLUZIVNO
    • INTERVJU
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    • ENERGETIKA
    • FINANSIJE
    • TRŽIŠTE KAPITALA
    • TRGOVINA
    • TURIZAM
  • TECH
  • SVIJET
    • ZANIMLJIVOSTI
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
Donacije
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    1. ANALIZE
    2. EKSKLUZIVNO
    3. INTERVJU
    4. Vidi sve

    Hoće li BiH kupovati ruski gas iz treće ruke

    22. Oktobra 2025. — 14:57

    Novi porez u RS: Udar na sivu ekonomiju ili na investitore?

    15. Septembra 2025. — 15:41

    Reciklaža baterija kao biznis budućnosti

    10. Augusta 2025. — 15:00

    Simbioza na djelu: Stanivuković i SNSD poklonili milionski vrijedno gradsko zemljište

    7. Augusta 2024. — 13:00

    Ekskluzivno: Gordan Pavlović kupio Fabriku duvana Banjaluka

    26. Novembra 2025. — 16:54

    Ekskluzivno: Vlada Srpske nudi Serdarovu 242 miliona KM

    22. Augusta 2025. — 16:22

    Ekskluzivno: CAPITAL otkriva imena uhapšenih carinika

    16. Decembra 2024. — 10:47

    Saznajemo: Uskoro optužnica protiv Đoke Ekvatora

    28. Juna 2024. — 13:46

    Kazne za zloupotrebu ličnih podataka u BiH do 40 miliona KM (VIDEO)

    3. Novembra 2025. — 13:29

    Srpska vraća Rufiju 41 milion KM za zemljište na Jahorini

    30. Oktobra 2025. — 18:20

    Tanić za CAPITAL: Na domaćem tržištu više ne možemo kupiti ni cijevi za grijanje

    21. Marta 2025. — 20:10

    Kako je Širbegović od posuđenih 1.500 KM došao do milionskog profita

    14. Marta 2025. — 19:55

    Stručnjaci i lokalne vlasti protiv hitnih izmjena Zakona o uređenju prostora

    5. Decembra 2025. — 16:55

    Nastavlja se rat banaka i UIO

    5. Decembra 2025. — 15:43

    Trivić: Cijena struje za privredu raste za 20 posto

    5. Decembra 2025. — 14:20

    Crveni mulj iz „Alumine“ guta zvornička sela (FOTO/VIDEO)

    5. Decembra 2025. — 13:31
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    1. ENERGETIKA
    2. FINANSIJE
    3. TRŽIŠTE KAPITALA
    4. TRGOVINA
    5. TURIZAM
    6. Vidi sve

    Nova odluka OFAC-a: Lukoilu produžena licenca

    5. Decembra 2025. — 09:02

    Bajatović: Stečaj NIS-a loša opcija

    4. Decembra 2025. — 11:47

    Đokić: Izvjesno poskupljenje struje u Srpskoj

    3. Decembra 2025. — 15:57

    Gorivo u Srbiji najskuplje u regionu

    2. Decembra 2025. — 08:17

    Na Banjalučkoj berzi prebijeno više od 200 miliona KM

    4. Decembra 2025. — 09:26

    PURS: Za 11 mjeseci prikupljeno 324 miliona KM više nego prošle godine

    3. Decembra 2025. — 14:36

    Diversifikacija ključni princip za upravljanje rizicima

    3. Decembra 2025. — 13:00

    Akcije “Potkozarja” prodate za 4,2 miliona KM

    3. Decembra 2025. — 12:34

    Akcije “Potkozarja” prodate za 4,2 miliona KM

    3. Decembra 2025. — 12:34

    Na dobošu akcije u 53 preduzeća iz Srpske

    30. Novembra 2025. — 08:02

    Uzrok rebalansa budžeta promjene u prihodima i prioriretima u rashodima

    25. Novembra 2025. — 15:03

    Promet na Banjalučkoj berzi 52.749 KM

    4. Novembra 2025. — 15:32

    Više od trećine uvoza BiH dolazi iz zemalja bivše Jugoslavije

    5. Decembra 2025. — 11:35

    Evropa ubrzano prelazi na mobilna plaćanja

    5. Decembra 2025. — 11:11

    Kupci u FBiH za crni petak potrošili 263 miliona KM

    2. Decembra 2025. — 12:10

    Lažni “crni petak”: Čak 96 posto prodavnica u FBiH napravilo prekršaj

    1. Decembra 2025. — 14:16

    Ski sezona na Jahorini počinje danas uz besplatno skijanje

    2. Decembra 2025. — 09:45

    Italija očekuje 14,4 miliona stranih turista tokom zime

    26. Novembra 2025. — 15:00

    Cijene kvadrata u Budvi i do sedam hiljada evra

    13. Novembra 2025. — 09:01

    Za devet mjeseci BiH posjetilo 1,53 miliona turista

    8. Novembra 2025. — 08:03

    “Gas-Petrol” preuzeo većinski udio u “Potkozarju”

    5. Decembra 2025. — 12:28

    Nova odluka OFAC-a: Lukoilu produžena licenca

    5. Decembra 2025. — 09:02

    Arsenić upozorava: Podrška mljekarima ključna za opstanak

    5. Decembra 2025. — 08:16

    Bajatović: Stečaj NIS-a loša opcija

    4. Decembra 2025. — 11:47
  • TECH
  • SVIJET
    1. ZANIMLJIVOSTI
    2. Vidi sve

    Kraj streaming ratova: Netflix preuzima Warner Bros. Discovery i HBO Max

    5. Decembra 2025. — 14:48

    Kako je pijani rakun postao kralj marketinga

    5. Decembra 2025. — 10:19

    Prve mobilne brodske apoteke u Hrvatskoj počele s radom

    4. Decembra 2025. — 13:44

    Novogodišnji honorari muzičkih zvijezda i do 150.000 evra

    30. Novembra 2025. — 15:34

    Kraj streaming ratova: Netflix preuzima Warner Bros. Discovery i HBO Max

    5. Decembra 2025. — 14:48

    Evropsko tužilaštvo podiglo optužnice protiv 29 osoba iz Hrvatske

    5. Decembra 2025. — 09:53

    Banke povećavaju kupovinu zlata

    4. Decembra 2025. — 08:17

    EU odlučila: Do 2027. prekid uvoza ruskog gasa

    3. Decembra 2025. — 10:15
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
  • ENERGETIKA
  • TURIZAM
  • TRGOVINA
  • TRŽIŠTE KAPITALA
  • TECH
  • ZANIMLJIVOSTI
  • SVIJET
  • FINANSIJE
  •   VIDEO
  • PROMO
Home » Isporuke robe bi širom svijeta mogle kasniti zbog haosa u kineskim lukama

Isporuke robe bi širom svijeta mogle kasniti zbog haosa u kineskim lukama

Dejan TovilovićDejan Tovilović19. Juna 2021. — 07:40Nema komentara5 minuta čitanja
FOTO: Agencije

PEKING  – Izbijanje koronavirusa na jugu Kine začepilo je luke presudne za globalnu trgovinu, uzrokujući zaostatak u otpremi koji bi mogao potrajati mjesecima i dovesti do nestašice tokom sezone prazničkih kupovina.

FOTO: Pixabay

Haos je počeo prošlog mjeseca kada su vlasti u južnoj kineskoj provinciji Guangdong, u kojoj su smještene neke od najprometnijih svjetskih kontejnerskih luka, otkazale letove, zaključale zajednice i obustavile trgovinu duž svoje obale da bi stavili pod kontrolu brzi rast slučajeva zaraženih od koronavirusa.

Stopa infekcija se od tada smanjila, a mnoge su se operacije ponovo pokrenule. Međutim, šteta je već napravljena. Yantian, luka udaljena oko 50 milja sjeverno od Hong Konga, koja svakodnevno prometuje robom kojom bi se punilo 36.000 kontejnera od 20 stopa, bila je zatvorena skoro sedam dana krajem prošlog mjeseca nakon što su među radnicima na pristaništu otkriveni zaraženi. Iako se ponovo otvorila, luka i dalje radi smanjenim kapacitetom, stvarajući ogroman zaostatak kontejnera koji čekaju na polazak i brodova koji čekaju na pristajanje.

Zagušenja u Yantianu prelila su se i na druge kontejnerske luke u Guangdongu, uključujući Shekou, Chiwan i Nansha. Svi oni nalaze se u Shenzhenu ili Guangzhouu, četvrtoj i petoj najvećoj sveobuhvatnoj luci za kontejnere na svijetu. Domino efekt stvara ogroman problem i svjetskoj brodskoj industriji.

“Jantovski zaostatak je dodatni problem na već poremećenom globalnom lancu opskrbe, uključujući i njegovu značajnu morsku dionicu. Ljudi možda neće pronaći sve što su tražili na policama prilikom kupovine božićnih poklona kasnije tokom godine“, rekao je Peter Sand, glavni analitičar brodarstva za udruženje brodovlasnika Bimco.

Od četvrtka je više od 50 kontejnerskih brodova čekalo da pristane u delti Guangdong Outer Pearl rijeke, prema podacima Refinitiva. To je najveći zaostatak od 2019. godine.

Zabrinjavajuće je stanje u operacijama na Yantianu. Luka nije u stanju da prihvati oko 357.000 kontejnera tereta od 20 stopa od kraja maja, prema nedavnoj procjeni Lars Jensen-a, izvršnog direktora danske konsultantske kuće Vespucci Maritime. To je više od ukupnog obima tereta na koji je uticalo šestodnevno zatvaranje Sueckog kanala u martu.

Janionske lučke operacije oporavile su se na oko 70 posto normalnog nivoa. Povratak u puni kapacitet očekuje se do kraja juna.

Zagušenost na jugu Kine navela je velike brodarske kompanije da upozore klijente na kašnjenja, promjene ruta i odredišta brodova i rast naknada.

Iz Maerska, najveće svjetske brodske linije i operatora brodova, rekli su klijentima prošle sedmice da bi pristajanje brodova u Yantianu moglo biti odgođeno najmanje 16 dana.

Iako je kompanija rekla da će neke prevoznike preusmjeriti na alternativne luke, to neće nužno riješiti problem. Maersk je upozorio da bi se vrijeme čekanja na mjestima poput drugih luka u Shenzhenu, Guangzhouu i Hong Kongu moglo povećati uplovljavanjem više brodova.

Gigantski brodari Hapag-Lloyd (HPGLY), MSC i Cosco Shipping (CHDGF) u međuvremenu su povećali cijene prijevoza tereta između Azije i Sjeverne Amerike ili Evrope. MSC je ovog mjeseca rekao da će povećati troškove prijevoza iz Azije u Sjevernu Ameriku za čak 3.798 američkih dolara po kontejneru od 45 stopa.

To je globalni trend. Cijene za osam glavnih ruta istok – zapad porasle su u odnosu na isti period prošle godine, prema londonskom Drewry Shippingu. Najveći skok cijene zabilježen je na ruti od Šangaja do holandskog Rotterdama, koji je od prije godinu dana skočio 534 posto na više od 11.000 američkih dolara za kontejner od 40 stopa.

Prosječne cijene kontejnerskog tereta iz Kine u Evropu u međuvremenu su nedavno dostigle 11.352,33 dolara, što je najviši nivo od 2017. godine, navodi Refinitiv.

Kriza u Guangdongu pogoršava opterećenje ionako rastegnute globalne industrije. Naprimjer, u Sjedinjenim Državama glavne luke duž obale Kalifornije već su zakrčene brodovima-kontejnerima, što pogoršava usko grlo na najvećem trgovinskom ulazu u zemlji s Azijom.

Nacionalna maloprodajna federacija pozvala je američkog predsjednika Joea Bidena za rješavanje zastoja u američkim lukama. U pismu Bidenu, organizacija je upozorila da izdanja “nisu samo dodala dane i sedmice našim lancima opskrbe, već su dovela do nestašice zaliha, što je uticalo na našu sposobnost da služimo kupcima”.

“Brodarska industrija još uvijek svjedoči valovitim efektima poremećaja na Sueskom kanalu u martu, kada je Ever Given zapeo i blokirao jednu od najvažnijih svjetskih trgovačkih ruta skoro sedam dana“, rekao je Parash Jain, šef brodske luke HSBC-a , i transportna istraživanja u Aziji.

Kriza u Guangdongu pokazuje koliko je krhak globalni lanac opskrbe, prema Pawanu Joshiu, izvršnom potpredsjedniku E2opena, dobavljača softvera iz opskrbnog lanca sa sjedištem u Teksasu.

“Više nema mjesta za greške ili neočekivane događaje“, rekao je.

Pandemija je pustošila prošle godine, jer su blokade privremeno zatvorile tvornice i poremetile normalan tok trgovine. Kako se ekonomije vraćaju u život, dobavljači su rasterećeni povećanjem proizvodnje i dodatnom potražnjom potrošača. Međutim, taj rast potražnje sudara se sa skoro nepromijenjenim kapacitetom u brodskom kontejneru. Smanjen kapacitet globalnog zračnog prometa usljed kolapsa u dugotrajnoj avijaciji pogoršao je stvari.

Potražnja će se vjerojatno nešto pomaknuti jer zemlje popuštaju ograničenja, a ljudi opet počinju trošiti manje na kućanske aparate i druge proizvode, a više na iskustva na otvorenom. Ali teško da će ograničenja na globalnom lancu opskrbe uskoro nestati.

“U posljednje vrijeme vidjeli smo umor u globalnom lancu snabdijevanja koji se nadovezuje na već postojeće izazove“, rekao je Sand iz Bimca. Klix

globalna trgovina isporuka robe
Podijeli: Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Copy Link Email
Prethodni članakTurska od kandidata za EU ima najveći rast standarda
Sljedeći članak Pala proizvodnja, a izvoz pršuta u Hrvatskoj porastao za 30 odsto

Povezani članci

Capital teme 05 minuta čitanja

Stručnjaci i lokalne vlasti protiv hitnih izmjena Zakona o uređenju prostora

Stav 04 minute čitanja

Plan rasta – plan koji pokreće Bosnu i Hercegovinu

Ostavi komentar Otkaži

NE PROPUSTITE
Capital teme

Stručnjaci i lokalne vlasti protiv hitnih izmjena Zakona o uređenju prostora

5. Decembra 2025. — 16:5505 minuta čitanja

Predložene izmjene Zakona o uređenju prostora i građenju drastično i bez opravdanog razloga centralizuju ključne nadležnosti

Nastavlja se rat banaka i UIO

5. Decembra 2025. — 15:43

Trivić: Cijena struje za privredu raste za 20 posto

5. Decembra 2025. — 14:20

Crveni mulj iz „Alumine“ guta zvornička sela (FOTO/VIDEO)

5. Decembra 2025. — 13:31

Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH, Journalism Trust Inicijative i Reporters Shields Network.

Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
  • Uređivačka politika
  • O nama
  • Impressum
  • Kontakt
  • Marketing
  • Piši za Capital
  • ENERGETIKA RS
  • SLOBODNO
Copyright © 2025 Capital.ba - ISSN 2744-225X. Sva prava rezervisana.
Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH.

Unesite iznad pojam sa pretragu i pritisnite Enter za pretragu. Pritisnite Esc ili X da otkažete.