ŠTUTGART – Kamionski odjel njemačkog Daimlera i švedski proizvođač kamiona Volvo AB najavili su u četvrtak da će njihova zajednička kompanija 2025. godine početi proizvoditi vodonikove gorive ćelije u Evropi, zatraživši podršku od Evropske unije.
Njemački i švedski proizvođač teških kamiona osnovali su u martu zajedničku kompaniju cellcentric, najavivši više pojedinosti u 2022. godini.
Istaknuli su samo da cellcentric već proširuje proizvodnju prototipa.
“Partnerstva poput cellcentrica važna su za našu odluku da dekarboniziramo cestovni promet”, poručio je u saopštenju izvršni direktor Volva Martin Lundstedt.
Evropska unija zalaže se za strože standarde emisije štetnih plinova i potaknula je snažan uzlet električnih automobila s nultom emisijom ugljikovih spojeva.
Njihove su baterije teške, a vodonik gorive ćelije na glasu su kao potencijalno održiviji elektroenergetski sistem za duža putovanja.
Ćelije proizvode struju iz vodonik, a ispuštaju samo vodu, objašnjava Reuters.
Dvije kompanije poručile su da bi u Evropi do 2025. godine trebalo izgraditi oko 300 stanica za punjenje teških vozila vodonikom, i povećati njihov broj na oko 1.000 do 2030.
Osim što će zajednički ulagati u proizvodnju gorivih ćelija, dvije kompanije ostaće konkurenti na drugim oblastima. I jedna i druga nadaju se da će za otprilike tri godine testirati kamione s gorivim ćelijama i početi njihovu masovnu proizvodnju u drugoj polovini desetljeća.
Budući da su kamioni s nultom emisijom štetnih plinova znatno skuplji od onih s pogonom na fosilna goriva, Daimler i Volvo smatraju da će biti “potreban regulatorni okvir da se osigura potražnja i pristupačnost”.
Dvije kompanije poručile su da bi podsticajne mjere trebale uključiti subvencije za “CO2-neutralnu tehnologiju i porezni sistem temeljen na sadržaju ugljika i energije”.
U video-konferenciji s dvije kompanije evropska povjerenica za promet Adina Vălean najavila da će Komisija na ljeto predstaviti prijedlog izmijenjene direktive o alternativnim gorivima.
Direktiva će po njezinim riječima “uključivati obvezujuće zahtjeve gradnje infrastrukture za punjenje (vozila) vodonikom”, najavivši i finansijsku podršku “gdje bude potrebno”.
Proizvođač automobila Stellantis najavio je da će do kraja godine u Evropi početi isporučivati kombije srednje veličine s pogonom na vodonikove gorive ćelije.
Stellantis je tada naveo da Njemačka ima 90 stanica za punjenje vodonikom, a Francuska 25. Hina