BANJALUKA – Poslanik SNSD-a u Narodnoj skupštini Republike Srpske (NSRS) Denis Šulić rekao je danas da je povećanje cijena putarine na autoputevima u Srpskoj odvratilo ljude da koriste autoput, te zatražio da Vlada RS cijene vrati na prijašnje.
Istakao je da mnogi ljudi koji rade u Banjaluci, a koriste najfrekventniji autoput Banjaluka – Gradiška, sada koriste magistralni put.
“Ljudi koji putuju svaki dan ne koriste više autoput i nadam se da će Ministarstvo naći način kako da vratimo cijene putarina na ono što je bilo prije samog zatvaranja sistema”, istakao je Šulić tokom autuelnog časa u NSRS.
Prethodno je Šulić zatražio objašnjenja o cijenama putarina, ali ministar saobraćaja i veza RS Neđo Trninić nije prisutan na sjednici Narodne skupštine RS, te će Šulić odgovor dobiti pismeno.
Inače, u posljednje vrijeme je vidljiva praksa SNSD-a da, kada želi da prizna grešku, to ne radi preko visokih funkcionera, ministara ili istaknutih poslanika, već preko mlađih predstavnika stranke, koji istaknu određeno pitanje kao problem, koji se kasnije riješi. Isto je bilo i sa smjenom direktorice Inspektorata RS, za koju je SNSD-ova Sanja Vulić iz Doboja istupila i rekla da je Danijela Batar nepodobna za posao rukovodioca u Inspektoratu i da treba da bude smjenjena, dok je premijer Radovan Višković istovremeno rekao da Vulićeva treba to da objasni. Batareva je nedugo nakon toga smijenjena.
Ista kilometraža – različite cijene
Portal CAPITAL objavio je nelogičnosti u vezi sa cijenama putarina u Srpskoj u tekstu „Obmana – „Autoputevi RS“ za istu kilometražu naplaćaju različite putarine“.
Naime, Vlada Srpske i „Autoputevi RS“ obmanuli su vozače kada su rekli da će putarinu plaćati po pređenom kilometru.
Portal CAPITAL analizirao je udaljenost između naplatnih stanica i zvanične cijene putarina i utvrdio da se za isti broj pređenih kilometara plaća različita cijena, u pojedinim slučajevima i duplo veća.
Ako vozač putničkog automobila uđe na auto-put „9. januar“ u mjestu Drugovići (između Laktaša i Prnjavora) i vozi do Kladara (Doboj), preći će 60 kilometara i platiće putarinu pet maraka.
Ako isti vozač ne ide do Doboja, već odluči da ide u Gradišku i sa auto-puta siđe na naplatnom mjestu Čatrnja, platiće isto pet maraka putarine, iako je prešao 34 km ili skoro duplo manje kilometara nego do Doboja.
Iz Drugovića do Prnjavora auto-putem se ide 26 kilometara i plaća se dvije marke putarine, a iz Drugovića do Nove Topole (između Laktaša i Gradiške) takođe je 26 kilometara, a putarina je četiri marke.
Primjeri samo nekih od nelogičnosti obračuna putarine navedeni su u tabeli.
U Vladi Srpske i „Autoputevima RS“ još prošle godine rekli su da zatvoreni sistem naplate putarine podrazumijeva naplatu po pređenom kilometru.
To je ponovljeno i ove godine kada je počeo zatvoreni sistem naplate putarine.
U preduzeću „Autoputevi RS“ su za agenciju Srna 1. novembra rekli da se „sistem naplate putarine na 106 kilometara autoputeva u Republici Srpskoj u potpunosti zatvara, a putarina će biti naplaćivana po pređenom kilometru”.
No, to se nije desilo jer su cijene korišćenja autoputa definisane bez imalo logike.
Iz Ministarstva saobraćaja i veza RS nema odgovora na pitanja na koji način je utvrđivana cijena putarine i kako objašnjavaju navedene nelogičnosti.
CAPITAL: Svjetlana Šurlan
7 komentara
Molimo Vas da pročitate sledeća pravila prije komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]
Inace za neupucene u RS, ovo je bio balon da privremeno zasjeni tesku ekonomsku i politicku situaciju u RS..da raja ima o cemu pricati dok rade za 600 maraka 6 dana u sedmici…
Inace, RS je gubernija a gubernator je Dodik i ono sto on kaze tako je, nist abez njegove dozvole i reketa..
jedan od najnovijih dokaza za to je njegova posjeta kolegi gubernatoru u Rusiji prije neki dan kada je ruski kolega pitao dodika da li smiju da isporucuju lijekove u RS a dodik ga pozvao da isporuka pocne sto prije..
.. zlo mi je povraca mi se, ne od izjava ovih gubernatora vec ovaca koji mu daju glasove glasove
Me mee meeeee a meni 4 milje kao savjetniku. Toliko primaju i crnatkovi savjetnici
Da priznajemo, jbg nismo znali da su uskoro izbori a ovce nam bas trebaju
Povraca mi se od ovakve države stvorene samo za korupciju pojedinaca.
Nije problem u novcu nego kad plati stranom karticom cekas 1min…katastrofa, za par auta red 100m i cekas ko idiot 15min… VINJETA IDIOTI BLESAVI, a ne kucice. Svi u EU razbili kucice, a vi ih stavili, zaposlili ljude,… Katastrofa, Kosovo vas prestiglo.
@Idioti kakih nema:
Vinjete se ukidaju do 2025. u cijeloj EU.
Cijela EU je u obavezi da uradi naplatu po pređenom kilometru kao najpravedniji sistem naplate.
Dobar si momak …
Evropski parlament je donio prijedlog vezan pored ostalog i za ukidanje vinjeta, a koji tek treba usvojiti. Austrija je već uložila žalbu. Ako se ta odluka i donese, vinjete se ukidaju 31.12.2027.
Do tada će u BiH ostati samo političari.
Kakve veze ta odluka ima sa nama? Mi smo svjetlosnim godinama daleko od EU.
Zaboravih: za prijedlog za ukidanje vinjeta potražite na Googlu sljedeće: EPRS_BRI(2017)614625_EN