JAHORINA – Uprava Olimpijskog centra (OC) „Jahorina“ odlučila je da svoje ideje sprovede i na drugim lokacijama osim na olimpijskoj planini, pa za iduću godinu najavljuje gradnju ski centara „Manjača“ kod Mrkonjić Grada i „Igrišta“ kod Vlasenice, te spajanje Jahorine gondolom sa Istočnim Sarajevom.
Iz OC danas je saopšteno da „iako se čini da je rukovodstvo OC „Jahorina“ novim projektima dostiglo svoj i maksimum u iskorištenosti potencijala ove planine, situacija u praksi nije takva“.
„Bez obzira na sve aktivne projekte koji su u toku, uprava ovog centra planira još veće i ozbiljnije projekte za sljedeću godinu a odnose se na prostor cijele države, a ne samo Jahorine“, saopšteno je danas iz OC.
Naime, u planu je razvoj ski centra „Manjača“ kod Mrkonjić Grada kao i ski centra „Igrišta“ kod Vlasenice.
Planirana površina ski centra „Manjača“ odnosi se najvećim dijelom na površine koje zauzimaju ski-staze, čija ukupna površina iznosi 75.000 m2, zatim na instalacije i ljetnje sadržaje.
Prema Planiranom rješenju ski centra „Manjača“ predviđena je jedna šestosjedna žičara, ukupne visinske razlike oko 264 m, dužine oko 1.000 m i kapaciteta 3.000 skijaša/sat kao i pokretna traka dužine oko 100 m, kapaciteta 1.000 skijaša/sat.
Žičaru prate dvije osnježene ski-staze, ukupne dužine oko 2.500 m. Pored skijaške infrastrukture u planu je i gradnja zabavnih sadržaja: tjubing, avantura park, dječije igralište, zip line i drugi zanimljivi sadržaji.
Planirana površina ski centra „Igrišta“ odnosi se najvećim dijelom na površine koje zauzimaju ski-staze, čija ukupna površina iznosi 190.000 m2.
Prema Planiranom rješenju ski centra „Igrišta“ predviđen je jedan šestosjed, ukupne visinske razlike oko 330 m, dužine 820 m i kapaciteta 3000 skijaša/sat i pokretna traka dužine 150 m, kapaciteta 1.500 skijaša/sat.
Planirana je izgradnja tri glavne osnježene ski-staze, ukupne dužine oko 4.750 m. Kao i za ski centar Manjača i na Igrištima je u planu izgradnja i zabavnih sadržaja, ali i ugostiteljskih i parking prostora.
Takođe, najavljuju iz OC, od velike strateške važnosti su i projekti – spajanje Jahorine sa Istočnim Sarajevom ali i sa Palama putem kabinskih gondola koje su ujedno najadekvatnije, ali i najatraktivnije rješenje kako za prevoz skijaša tako i za prevoz gostiju i turista koji nisu skijaši.
„Uvek pravimo jedinstvene projekte, prvi u ovom dijelu Evrope, tako smo i došli na ideju da povežemo najbliži grad sa najdužom gondolom na Balkanu i da omogućimo stanovnicima i turistima da se na najbrži, najlakši i najbezbjedniji način prevezu do Jahorine i zimi i ljeti. Sad smo u fazi pripreme, obezbjeđenja imovine i dokumentacije, početak gradnje će započeti nakon završetka ovih aktivnosti, obezbjeđenja sredstava i sprovođenja javnih nabavki“, rekao je direktor Olimpijskog centra „Jahorina“ Dejan Ljevnaić.
Dodao je da su benefiti projekta veliki i ogledaju se u lakšem pristupu Jahorini u svako doba, turistički i za ljude koji žive u okolini.
„Realizacijom ovog projekta biće moguć prevoz sa aerodroma do Jahorine jer je polazna stanica planirana u neposrednoj blizini međunarodnog aerodoma Sarajevo. Pored toga što će ova gondola biti jednistvena turistička atrakcija takođe će doprinjeti smanjenju zagađenosti i manjoj upotrebi automobila kao i bezbjednosti svih korisnika“, istakao je Ljevnaić.
U planu su i dvije usputne stanice, na Trebeviću i na Dvorištima.
„Kada je riječ o projektu spajanja Pala sa Jahorinom, želimo da najviše benefita imaju građani Pala. Izgradnjom ovog projekta ćemo razviti najviše Pale, jer će po ugledu na evropske ski centre, centar smještajnih kapaciteta i zbivanja prije i poslije skijanja biti upravo na Palama. Trenutno radimo na pronalaženju najbolje trase gondole i propratnih staza. Svaki od ovih projekata je strateški itekako značajan za razvoj naše regije ali i podsticanje i razvijanje privrede u cijeloj državi“, naveo je Ljevnaić, saopšteno je iz OC „Jahorina“.
CAPITAL
7 komentara
Molimo Vas da pročitate sledeća pravila prije komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]
Vau! O ski stazama na Manjači priča se unazad 10 godina…
Ne može nam ni globalno otopljavanje ništa, jači smo od sudbine…
Šta ćeš, štedilo se 10 godina ali sad će brzo da se gradi jer su pare spremne 🙂
Najava predizborne kampanje. Inače se ovo u sarajevskoj regiji stručno zove ubleha.
Evo studije za Manjaču: “Hajmo reći da će žičara biti duga kilometar. Nećemo pretjerivati. Staze sa obje strane čine 2 kilometra. Pošto staze moraju krivudati, dodaćemo 25%. To je 2,5km odnosno 2500m. Neka staza bude široka 30m. To je površina 2500×30=75000m2. Dobro zvuči taj broj. Sad samo još pronaći brdo sa ujednačenim nagibom dužine 1000m i nema nam kraja.”
Tako su i iz OC bili skepticni, ali kad su dosli i snimili instrumentima ugodno su se iznenadili.
Vjerujem da je to iznenađenje bilo i korisno.